Carlos Mazón reivindica el diàleg social per continuar avançant en el desenvolupament econòmic i social de la Comunitat Valenciana
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha reivindicat la necessitat de continuar aprofundint en el diàleg social per aconseguir avenços en el desenvolupament econòmic i social de la Comunitat Valenciana.
Així s’ha pronunciat aquest dimecres al Palau de la Generalitat, en presència del president de la CEV, Salvador Navarro, la secretària general de CCOO PV, Ana García Alcolea, i el secretari general d’UGT PV, Ismael Sáez, amb qui prèviament ha mantingut la primera reunió de treball després de la presa de possessió com a president de la Generalitat.
Durant la intervenció, el cap de l’Executiu valencià ha donat “per oberta l’agenda del diàleg social” la continuïtat del qual s’ha compromès a mantenir i, en aquest sentit, ha anunciat que, d’ara endavant, aquestes trobades amb els agents socials passaran a tenir una periodicitat trimestral per deixar de ser “una cosa esporàdica” o “a demanda”.
D’altra banda, el president ha reconegut el paper “proactiu” tant de patronal i sindicats, com de l’anterior Consell, per “garantir les inversions a la Comunitat Valenciana” i ha mostrat una predisposició a continuar treballant en aquesta línia, per assegurar “un clima de respecte” envers els drets de les persones treballadores i alhora generar ocupació “estable i de qualitat” i incentivar l’activitat econòmica.
Conjura valenciana per un finançament autonòmic
Un altre dels eixos d’aquesta reunió ha estat el finançament autonòmic, que ha qualificat d’“una prioritat” i ha recordat que el partit que presideix va ingressar a la Plataforma per un finançament just, per reivindicar “governi qui governi” aquesta prioritat.
Així, ha anunciat que al mes de setembre es produirà una trobada entre Presidència de la Generalitat i la Plataforma per un Financament Just per reforçar aquest missatge reivindicatiu, que, segons assevera, requereix unitat tant de la societat civil com dels partits polítics per convertir-se en una “conjura valenciana”, no només pel finançament autonòmic, sinó també per reclamar altres assumptes “fonamentals” com l’aigua, inversions pendents, com les del Corredor Mediterrani, o uns Pressupostos Generals de l’Estat “que no tornin a deixar Alacant com la darrera província de l’Estat en inversió”.
Per la seva banda, els agents socials han agraït al president de la Generalitat la seva predisposició per mantenir un clima de diàleg permanent, que consideren important per poder continuar garantint l’estabilitat social, atraient inversions a la Comunitat Valenciana i continuar sent un referent en aquest àmbit a nivell nacional.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana