Camí a la final de Sevilla 2019: Títol de Copa de 1954
Foto: Equip titular a la final de Copa de 1954 (EFE).
Si hi ha una imatge que ha quedat per a la història és la del porter Quique, en acabar el partit, pujat al travesser de la porteria de Chamartín en acabar un partit on va ser molt superior des que Fuertes va obrir el marcador al minut 13. Fins a aquest moment, el FC Barcelona va sortir atacant amb alegria i dominava la pilota, però des del 1-0 ja no hi va haver un altre rival sobre la gespa, final que va quedar resolta després de tres minuts màgics amb els gols anotats per Badenes i el segon de Fuertes.
Foto: Parada de Quique a la final disputada a l’estadi de Chamartín (EFE).
Com van reflectir les cròniques de l’època, el València CF va ser «superior i de llarg, línia per línia, home per home, per moral, per entusiasme i alhora per amor propi», amb una parella de volants formada per Puchades i Pasieguito que es van compenetrar a la perfecció.
Aquesta és l’única final de Copa en la qual el conjunt valencianista va derrotar al FC Barcelona. ¿Repetiran dissabte que ve al Benito Villamarín?
FITXA TÈCNICA:
3. VALÈNCIA CF: Quique, Quincoces II, Monzó, Sòcrates, Pasieguito, Puchades, Mañó, Fuertes, Badenes, Buqué i Seguí.
0. FC BARCELONA: Velasco, Seguer, Biosca, Segarra, Flotats, Bosch, Basora, Suárez, César, Moreno i Manchón
GOLS: 1-0, min. 13: Fuertes. 2-0, min. 57: Badenes. 3-0, min. 60: Fuertes.
ÀRBITRE: José González Echeverría (col·legi guipuscoà).
Foto: El capità del València CF, Monzó, després de rebre la Copa (EFE).