Calp, Xàbia, Pego i La Vall d’Alcalà albergaran les noves helisuperfícies del Consorci Provincial de Bombers a la Marina Alta
Les noves helisuperfícies del Consorci Provincial de Bombers a la Marina Alta estaran ubicades en els termes municipals de Calp, Xàbia, Pego i La Vall d’Alcalà. Així ho ha anunciat el diputat d’Emergències, Jaume Lloret, que ha visitat aquest matí les zones que han proposat aquestes localitats, acompanyat pels seus alcaldes i regidors, així com per l’Intendent Cap del Servei de Prevenció i Extinció d’Incendis, Vicent Baeza.
En concret, Lloret ha recorregut aquestes possibles ubicacions, en el cas de Xàbia al costat del seu alcalde, José Chulvi; a Pego, amb el seu primer edil Enrique Moll, i en Vall d’Alcalà, amb el també alcalde, Pau Martínez. En la seva visita a Calp s’ha reunit amb el regidor de Protecció Civil, Matías Torres.
Aquestes helisuperfícies formen part del Pla d’Infraestructures d’Emergència, elaborat pel Consorci Provincial de Bombers i que contempla a més la construcció de dos nous parcs, un a Oriola i un altre Villena, així com l’ampliació del Parc Principal de l’Alacantí, a San Vicent del Raspeig, i del de la Marina Baixa, a Benidorm. Totes les obres seran finançades pel mateix Consorci, en el marc de les inversions financerament sostenibles.
Lloret ha explicat que «la feina per a la construcció de les noves helisuperfícies ha començat per la Marina Alta per tractar-se d’una zona on hi ha una gran massa forestal i causa de l’alt risc d’inundacions i altres fenòmens naturals que es produeixen a la comarca».
«Volem comptar amb aquestes infraestructures en llocs en què el temps d’arribada a intervenció és alt i amb una accessibilitat complicada», ha assenyalat el responsable de l’Àrea, que ha afegit que «aquesta iniciativa persegueix una major eficiència i eficàcia en l’atenció a les emergències poblacionals «.
A més, Lloret ha agraït la col·laboració mostrada pels representants polítics dels diferents municipis per posar en marxa aquest projecte i ha apuntat que «l’objectiu de la Diputació d’Alacant és actualitzar i adequar els recursos que tenim a les necessitats del segle XXI i preparar per als nous reptes, com els incendis de sisena generació, l’origen no és la sequera, sinó l’aridesa extrema «.
Finalment, el diputat ha avançat que en les pròximes setmanes el Consorci recorrerà les zones del Baix Segura i la Muntanya per a fixar, també, la ubicació de noves helisuperfícies en aquestes comarques.
Informació i Foto: http://www.diputacionalicante.es