DestacatEsports

Càceres consagra l’hegemonia de la pedrera de la Plana a l’atletisme promesa

La Ciutat Esportiva de la Junta d´Extremadura ha tornat a ser l´escenari de la màxima expressió del talent jove espanyol. Càceres va congregar aquest cap de setmana 682 atletes al XLI Campionat d’Espanya sub23, una cita que prometia emocions fortes i que ha acabat per confirmar l’excel·lent salut competitiva del FACSA Platges de Castelló. El club anava a terres extremenyes com la delegació més nombrosa del campionat gràcies als nostres 27 atletes inscrits —11 homes i 16 dones—. Amb una mitjana d’edat de 20,3 anys, el bloc de la Plana no només va assumir el protagonisme per quantitat, sinó de manera rotunda per la seva qualitat.

El FACSA Platges de Castelló ha completat una actuació supèrbia que el situa al capdamunt de l’atletisme nacional de la categoria. Va liderar amb autoritat la classificació final per clubs en sumar un total de 109 punts, un avantatge sòlid sobre els seus perseguidors més immediats: el València Club Atletisme (segon amb 70 punts) i el Trops-Cova de Nerja (tercer amb 63 punts). A més, el nostre domini es va reflectir de manera idèntica al medaller global, on va ser l’escaire més llorejat del cap de setmana amb un botí d’11 metalls en total: 4 ors, 5 plates i 2 bronzes.

Un dissabte de grapa al fossat, els llançaments i la marxa

La competició va arrencar sota el sol extremeny amb les primeres alegries a l’asfalt i les àrees de concursos. La primera gran alegria al medaller va arribar molt d’hora gràcies a la marxa. Als 10.000 metres marxa femenins, Claudia Ventura Vicent va signar una carrera intel·ligentíssima per penjar-se la medalla de plata, aturant el crono en uns fantàstics 46:44.17 que suposen, a més, la seva millor marca de la temporada (MMT).

A la tarda, el fossat de llançaments de pes es va convertir en un dels punts calents per als interessos castellonencs. En una final de moltíssima tensió, Gara Gumbau Soler va treure a la llum el seu gen competitiu per pujar al tercer calaix del podi. El seu millor llançament se’n va anar fins als 14,81 metres, establint una nova marca personal (MMP) que li va donar un merescudíssim bronze. Just darrere seu, la seva companya Inés Safont Lamelas va vorejar el podi en acabar en quarta posició amb un millor intent de 14,13 metres. A la javelina femenina, Carmen Jiménez García també va acariciar els metalls signant una meritòria quarta plaça gràcies a un enviament de 37,45 metres.

La regularitat a la pista i els salts van permetre continuar sumant punts vitals per a la classificació per equips. Ariadna Montalbán Pérez va volar a la final dels 100 metres llisos per finalitzar en cinquena posició amb un gran registre d’11,76 segons. Al passadís de longitud, Elena Corella Crespo va ser sisena aconseguint la seva millor marca de la temporada amb 5,88 metres, mentre que Olubumi Umukoro la va secundar a la novena plaça amb un salt de 5,75 metres. En la categoria masculina, Sergio Rodríguez Vázquez-Armero va competir de tu a tu al triple salt i va amarrar la cinquena posició amb un millor intent de 15,22 metres, mentre que el pertiguista Valentín Carpentier Anglés tancava el «top 10» amb un salt de 4,90 metres (MMT).

Diumenge de glòria: quatre títols nacionals i exhibició col·lectiva

El matí de diumenge va començar amb una exhibició de poder als 10.000 metres marxa masculins. Daniel Monfort Montero, una vegada més, va dictar la seva pròpia llei sobre la pista cacerenca per coronar-se campió d’Espanya amb un registre espectacular de 40:36.48, fet que suposa la millor marca espanyola de l’any (LE) a la categoria.

Poc després va arribar el torn de la velocitat amb tanques, on el club va sumar dues medalles més de valor enorme. Als 100 metres tanques femenins, Lerato Pagés Meboka va complir amb els pronòstics i va defensar amb èxit la seva corona nacional, creuant la meta en uns estratosfèrics 13:30 segons per penjar-se l’or. A la mateixa final, Elsa Badal Costa va finalitzar sisena amb un temps de 14:78 segons. En la versió masculina dels 110 metres tanques, Daniel Sebastián Cuenca va completar una carrera sensacional per emportar-se la plata amb una marca personal de 14.44 segons. La ratxa de plates matinals la va completar el polifacètic Eduardo Figueroa Morera al decatló, que va pujar al segon esglaó del podi amb una fantàstica suma de 6.831 punts (MMT).

La sessió vespertina va confirmar l’idil·li del club amb els salts, brindant-nos un històric doblet al salt amb perxa femení. Alejandra Saborit Rivas es va proclamar campiona d?Espanya en superar el llistó sobre els 4,00 metres exactes. L’èxit de la disciplina va ser total gràcies a Naiara Pérez Galindo, que es va adjudicar la medalla de plata amb una marca de 3,90 metres, mentre que María López Marcelino va completar la gran actuació de l’equip a la setena plaça (3,55 metres).

Gairebé en paral·lel, la saltadora Laura Alegre Punzano quallava un diumenge impecable; es va proclamar subcampiona d’Espanya en salt d’altura amb un gran registre d’1,79 metres i, gairebé sense temps per respirar, va finalitzar cinquena a la final de triple salt amb 12,41 metres (on Olubumi Umukoro va ser novena amb 11,82 metres).

El quart títol de la delegació va portar la firma de Víctor Blanco Martín, que va retenir amb solvència la seva corona de campió als 400 metres tanques amb un crono de 50,99 segons, demostrant que segueix sent el rei de la distància. Al mig fons, Carla Jiménez Sanandrés va donar una lliçó de punt d’honor a la final dels 1.500 metres per penjar-se la medalla de bronze amb un temps de 4:25.96.

El balanç de finalistes en aquesta darrera jornada el van completar el saltador Ángel Negre Casanova, onzè en longitud amb un salt de 7,01 metres; la llançadora Gara Gumbau Soler, onzena en disc amb un enviament de 37,85 metres; i l’obstaculista Adrián Moscardó Muñoz, que va finalitzar desè als 3.000 metres obstacles aturant el rellotge en 9:16,34.

El club castellonens torna de Càceres amb l’orgull del deure complert i la certesa que el relleu generacional del nostre projecte és més que garantit. Aquest èxit global com a millor club d’Espanya sub23 és el fruit del treball diari dels nostres atletes, de la dedicació del cos tècnic i, per descomptat, del suport fonamental dels patrocinadors, que fan possible que l’atletisme de Castelló continuï brillant amb llum pròpia a cada campionat.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint