Burriana presenta la iniciativa ‘Ja venen els reis’ per escriure la carta a Melcior, Gaspar i Baltasar
L’Ajuntament de Burriana ha presentat aquesta setmana la iniciativa Ja venen els reis, per escriure la carta als Reis Mags d’Orient per a aquest Nadal, que té com a novetat una web que permet escriure directament a Melcior, Gaspar i Baltasar.
Així, el regidor de Normalització Lingüística, Vicent Granel, ha presentat el lloc web
«Es tracta de jocs que permeten compondre les seves pròpies nadales mitjançant sons i melodies i poder descarregar-los i escoltar a casa, pintar dibuixos dels Reis Mags, o per crear el personatge de Nadal que més els agradi i poder-ho descarregar-lo», ha explicat l’edil .
A més de la web, aquest any es repartiran 5.000 cartes entre els nens i nenes de Burriana, perquè puguin escriure la missiva als Reis Mags en valencià. La campanya, en què participen 41 localitats valencianes, ha estat coordinada per l’oficina Aviva de promoció del valencià de l’Ajuntament de Burriana i pretén fomentar l’ús de la llengua pròpia i oferir un producte que no és fàcil trobar als comerços, com són les cartes en valencià als Reis Mags.
La campanya Ja venen els reis pretén, a més de repartir les cartes entre tots els centres educatius de Borriana, cercar la interactivitat amb els més petits i que puguin triar el seu rei, jugar amb les aplicacions en línia i escriure els seus desitjos.
El regidor de l’àrea, Vicent Granel, ha posat en valor aquesta campanya de promoció del valencià que, segons ha afirmat, “és la manera que tenim de posar el valencià al carrer, de mantenir-lo perquè no se’n perdi l’ús, que és el que perseguim, mantenir i augmentar l’ús del valencià al carrer, i en aquest cas a l’àmbit de la il·lusió i la màgia que és el Nadal”.
Informació i Foto: Ajuntament de Borriana