Bravo anuncia que es dedicaran 9,5 milions per ampliar els reforços de personal dels jutjats
La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha destacat que “des del 2015, el Consell del Botànic ha multiplicat per deu la dotació anual de personal de reforç dels jutjats de la Comunitat Valenciana”. En aquest sentit, la consellera ha recordat que s’ha passat de les poc més de 50 persones que es van incorporar el 2015 a les 500 que preveu el pla per al 2022.
“Destinarem 9,5 milions d’euros per reforçar tots els òrgans judicials de la Comunitat de manera que, al llarg del 2022, comptarem amb 500 professionals més que recolzaran tant de forma puntual com a través de reforços transversals que reforçaran les diferents jurisdiccions”, ha assenyalat la consellera.
A més, Bravo ha explicat que “es treballarà de forma conjunta amb el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) i la Sala de Govern en un pla específic per reforçar les jurisdiccions del Civil i dels Social, en ser més afectades per la suspensió de procediments com a conseqüència de la pandèmia”.
Així ho ha detallat la consellera a la reunió de la Comissió Mixta de Cooperació i Coordinació Generalitat-TSJCV, que s’ha celebrat aquest dimecres per videoconferència, i en què ha participat la presidenta del Tribunal Superior, Pilar de l’Oliva, la directora general de modernització i relacions amb l’Administració de Justícia, Àngels Bixquert; els i les presidents de les audiències provincials de València, Castelló i Alacant, (Esther Rojo, José Manuel Marco i Juan Carlos Zanón, respectivament), així com el degà i les deganes dels jutges dels partits judicials de les tres capitals: Esther Vermell per València, Sofia Díez per Castelló i César Martínez per Alacant.
La consellera ha destacat “l’esforç pressupostari de la Conselleria en matèria de personal per a aquest any en què la Generalitat dedicarà 253 milions d’euros, és a dir, un 7% més que el 2021 i un 46% si es compara amb l’any 2015, cosa que ha permès multiplicar per deu la dotació de personal de reforç”.
A més dels reforços, Bravo ha recordat que la plantilla dels tribunals valencians ha ascendit a les 4.811 treballadors i treballadores gràcies a un augment conjunt de la dotació pressupostària del voltant de 80 milions d’euros, cosa que, en opinió de Bravo, ha redundat”. en un millor servei per al més del milió de persones que, cada any, passen pels tribunals valencians”
De la partida pressupostària de 9,5 milions per a reforços, al voltant de 2 milions es dedicaran al reforç de la dotació de personal dels tres jutjats COVID i les jurisdiccions més afectades, que són les de Lo Social i Lo Mercantil.
L’increment també inclou la creació de noves places com la dels pèrits experts en comptabilitat i finances de suport a la Fiscalia, metges forenses, psicòlegs i treballadors socials per als serveis d’atenció a les víctimes del delicte i, especialment a les de violència de gènere a través de les unitats d’atenció social, les unitats de valoració forense integral i la xarxa d’oficines d’assistència a les víctimes del delicte.
A aquesta dotació cal sumar-hi els 1,5 milions que es dedicaran a dotar del personal necessari els nous jutjats que entren en funcionament aquest any. A més, aquest any es crearan les Unitats Transversals a cadascun dels 36 partits judicials. Aquestes unitats poden variar la destinació i ser utilitzades en diferents jutjats segons les necessitats de la càrrega de treball de cadascú.
Agrupació de jutjats de violència sobre la dona
D’altra banda, la consellera ha explicat el desenvolupament del pla bianual per reformar la planta judicial en matèria de violència de gènere, que ja va avançar aquest dilluns a Alacant, i que preveu la creació de 13 Jutjats de Violència sobre la Dona (VSM) específics : 4 a Alacant, 7 a València i 2 a Castelló, així com la reagrupació de 16 més.
D’aquesta manera, es passaria dels 16 jutjats VSM actuals que hi ha a les tres províncies -7 a Alacant, 7 a València i 2 a Castelló- a 29 entre els agrupats i els de nova creació per donar cobertura als 36 partits judicials de la Comunitat Valenciana.
Amb aquesta proposta, els 29 jutjats dedicats en exclusiva a la Violència de Gènere farien que la Comunitat Valenciana comptés amb el 23% dels jutjats VSM de tot Espanya (hi ha 118) davant el 13% actual.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana