Bravo anuncia l’augment de la dotació policial de l’Oficina de Denúncies de Violència de Gènere
La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha anunciat que es va a augmentar la dotació policial de l’Oficina de Denúncies especialitzada en Violència de Gènere en set agents més, que se sumaran a les nou que ja exerceixen en aquesta instal·lació de la Ciutat de la Justícia de València, on també treballen 23 professionals (psicòlogues i treballadores socials) de la Xarxa d’Oficines d’Assistència a les Víctimes de l’Delicte.
Bravo ha fet aquest anunci després de la reunió que ha mantingut aquest divendres amb la comissària cap de la Policia de la Generalitat, Marisol Conde, i la nova coordinadora de l’Oficina, la inspectora en cap María Pilar Bojo, qui serà, a més, la responsable de les altres dues oficines que s’obriran a Castelló i Alacant i que es preveu que estiguin operatives aquí a un any.
Amb l’augment de la dotació policial, segons la consellera, “podrem dimensionar millor la feina de l’oficina” que ha donat uns resultats “molt satisfactoris” des que es va posar en marxa a l’abril de 2019. En aquest sentit, la consellera ha explicat també que es posaran en marxa “protocols de col·laboració” amb les forces i cossos de seguretat de l’Estat per atendre les víctimes de violència de gènere amb l’experiència acumulada durant aquest temps en aquest servei públic que és únic a Espanya.
En aquests vint mesos de funcionament, a l’oficina s’han atès un total de 1.049 víctimes. Això implica que, de mitjana, han passat dues dones cada dia per aquest espai segur de la Ciutat de la Justícia de València.
En els vuit mesos de 2019 en què va operar l’Oficina, es va atendre a 390 víctimes, de les quals 252 van acabar formalitzant una denúncia. Per la seva banda, l’any 2020, el nombre de víctimes ateses gairebé es va duplicar doncs va ascendir a 659, de les quals un total de 293 van formalitzar la corresponent denúncia davant l’autoritat judicial.
La nova responsable de l’Oficina serà la inspectora en cap de l’Cos de Policia Nacional, María Pilar Bojo. És una especialista en violència de gènere d’acreditada experiència i formació i que s’encarregarà també de la posada en marxa i coordinació de les futures oficines d’Alacant i Castelló.
A la Comunitat Valenciana, les dones maltractades triguen, de mitjana, set anys a verbalitzar la seva situació i, per això, la principal missió d’aquesta oficina és “que aquesta denúncia es produeixi molt abans i que les víctimes sàpiguen que s’han millorat els mecanismes de resposta institucional en l’àmbit judicial perquè puguin sortir de l’infern perquè, en cap cas, estaran soles “, ha dit la consellera.
A l’oficina s’ofereix a les víctimes un entorn “segur i amable on realitzar la denúncia i que, a més, se sentin acompanyades i protegides durant tot el procés i que, conseqüentment, s’animin a denunciar”, ha indicat Bravo.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana