CulturaMunicipis

Borriana se suma al projecte ‘Impuls a la Dansa’ 2023 per donar suport als llenguatges del moviment

Borriana s’ha incorporat al projecte “Impuls a la Dansa 2023”, una experiència que va posar en marxa Dansa València el passat any de forma pilot per descentralitzar i desestacionalitzar el festival amb la complicitat del Circuit Cultural Valencià (CCV) i amb l’objectiu comú de donar suport als llenguatges del moviment durant tot l´any.

La fi del programa és enfortir la creació local no només a València i durant les jornades d’abril en què se celebra el festival organitzat per l’Institut Valencià de Cultura (IVC), sinó en diferents localitzacions disseminades per la Comunitat i en dates diferents.

Aquest matí s’ha presentat en una trobada informal un balanç de la primera experiència i s’han presentat les novetats de “Impuls a la Dansa 2023”, a càrrec del secretari autonòmic de Cultura i Esport, Ximo López, director general de l’IVC, Abel Guarinos, i el director adjunt d’Arts Escèniques de l’IVC, Roberto García.

A la cita hi ha assistit el regidor de Cultura de l’Ajuntament de Borriana, Vicent Granel, i el tècnic municipal, Rafa Marañon, juntament amb altres representants dels nou municipis que participen aquest any al projecte, i també de la Universitat Jaume I de Castelló .

Així, entre els nous participants hi ha l’Ajuntament de Borriana i, segons ha manifestat Vicent Granel, la seva incorporació al programa ve motivat “per l’interès de sumar i generar sinergies col·laboratives, contribuir a la descentralització i apropar la dansa al públic de la nostra ciutat ”, i també ha indicat, per “manifestar activament el compromís i el suport institucional del nostre municipi amb les arts del moviment”.

Impuls a la Dansa va néixer com una línia d’acció de l’àrea professional de Dansa València, per impulsar una presència rellevant a les programacions dels teatres que conformen el CCV, i connectar les creadores i els creadors locals amb les persones responsables de programació de la Dansa València. Comunitat.

La iniciativa consta de dues línies de treball, d’una banda la formació d’un col·lectiu de programadors i programadores d’espais escènics municipals i, de l’altra, les estades i les mediacions remunerades d’artistes i companyies valencianes als municipis adherits al programa.

Impuls 2023

Si el projecte pilot va estar integrat per sis espais, el 2023 seran un total de 10: cinc dels ja implicats el 2022 i cinc més. Tot i que per al 2023 hi ha hagut cinc localitats que s’han quedat en reserva, l’organització espera incorporar-los a properes edicions.

En aquesta edició del 2023 hi ha previstes sis estades de mediació amb escoles i col·lectius, dues tècniques i dues de creació. Per a la formació es tornarà a visitar La Granja, i l’Escorxador, i s’hi incorpora L’Assut de l’Art (Castelló) així com una fira estatal. Per acabar, hi ha tancada una trobada amb els responsables de Pro360, el projecte homòleg català.

Així mateix, l’organització ha previst una acció de mediació amb els públics locals a cada espai participant, desenvolupada per Danzate gràcies a la col·laboració del CCV.

Convocatòria a artistes

Per tal de cobrir les estades i mediacions esmentades, Dansa València obrirà els propers dies una convocatòria per a la selecció de 10 projectes que seran implantats en espais públics municipals amb la participació del CCV i els espais implicats.

Aquesta convocatòria va dirigida a artistes i companyies que treballin a les àrees de la dansa i les arts del moviment i que desenvolupin propostes de creació i mediació. Els projectes tindran com a objecte la investigació, creació, assaig o producció tècnica d’un espectacle de dansa, arts del moviment i/o la mediació artística.

A la convocatòria de la passada edició es van presentar un alt nombre de companyies i artistes professionals i la iniciativa va suposar que 18 professionals establissin altres punts de connexió amb el territori, amb els seus diferents espais professionals i amb els seus públics.

Les bases de la convocatòria d’aquest any es podran consultar properament a la pàgina web de Dansa València .

Informació i Foto: Ajuntament de Borriana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint