Política

Borriana ja es beneficia des de l’1 de setembre de les notables millores en el contracte municipal d’ambulàncies

L’Ajuntament de Borriana, i en concret l’àrea d’Hisenda del consistori, han volgut detallar el contingut del nou contracte municipal per als serveis sanitaris en els diferents esdeveniments que se celebren durant tot l’any a la ciutat, ja que com ha resumit inicialment la regidora Cristina Rius, “en l’última setmana i també durant la passada sessió plenària s’han abocat per part de l’oposició diverses dades que no s’ajusten a la realitat del contracte d’ambulàncies, especialment pel que fa a cost per a les arques municipals es refereix , per això, després de la licitació, adjudicació i posada en marxa del nou contracte des del passat dia 1 de setembre, podem assegurar que en realitat, el cost és molt semblant al d’anys anteriors “. De fet, com ha explicat la mateixa Rius, “cal tenir en compte tant l’augment que en els últims anys han imposat les companyies dedicades al servei d’ambulància, com les millores incloses en el nou contracte, ja que hem volgut invertir un 20 per cent més per millorar aquest contracte, i així poder aplicar millores com l’ampliació de nombre de serveis, tant de metges, com d’ATS, tècnics o portalliteres “.

En el detall dels serveis contractats a nivell municipal durant l’any 2018, Rius ha volgut deixar clar quin ha estat tot el procés, ja que “amb la imposició de la nova llei de contractació per part de l’anterior equip de govern a nivell estatal, ens vam veure obligats a accelerar al màxim la tramitació per disposar del servei durant els mesos d’abril, maig i juny, per la qual cosa es va signar un contracte que un cop aplicat va llançar un cost de 1.948 euros al mes, el que suposa un 1,4 per cent més que en les xifres mensuals del 2017 o 2016, com perquè l’oposició parli de malbaratament o descontrol, quan només la pujada de l’IPC ha estat per sobre del dos per cent “. A més Rius també ha explicat el cas de la contractació per als mesos de juliol i agost que “en cap cas ascendeixen a més de vuit mil euros al mes com insisteixen a manipular des de l’oposició, ja que com sempre s’ha fet, el pagament de aquests serveis especials es prorrateja i suposa una xifra de 690 euros mensuals, els que sumats al pressupost mensual arriben exactament els 2.608 euros, pràcticament la mateixa xifra que es va abonar en estius anteriors “.

Finalment, Rius ha volgut recordar que “els augments i millores de serveis que aquest any s’aplicaran a Borriana faran que es puguin cobrir tots i cada un, per exemple, dels actes esportius per als nens i nenes de Borriana, i després de consultar com es realitzen aquest tipus d’activitats en diferents municipis de la zona, serem de les poques poblacions a nivell provincial que tindran cobertura sanitària i servei d’ambulàncies a tots els actes i esdeveniments, així que tornem a recordar a l’oposició que les dades i pressupostos econòmics tenen moltes lectures, però no es pot parlar de malbaratament o descontrol quan el nou contracte està en vigor des de l’1 de setembre i mai expliquen les xifres íntegrament, sinó només aquelles que els serveixen per critircar de forma manipulada i fent creure que els costos els paga la ciutadania, com si durant vint anys ells no haguessin cobrat els impostos o taxes als veïns i veïnes de Borriana “.

Informació i Foto: http://www.burriana.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint