DestacatPolítica

Bonig: “L’estructura del Botànic és per comprar voluntats polítiques i no per atendre els valencians”

La presidenta del Partit Popular de la Comunitat Valenciana (PPCV), Isabel Bonig ha criticat que el Consell “dispari” els alts càrrecs i ha assenyalat que “els diners públics ha de ser ben gestionat, de manera eficaç i eficient. No obstant això, l’estructura del Botànic és per satisfer interessos polítics i per comprar voluntats i no per atendre les necessitats dels valencians “.

Així, ha assenyalat que quan hi ha més de 13.000 nens en barracons, 68.000 valencians en llistes espera a Sanitat, 22.000 persones en llistes d’espera en Dependència i 3.000 llits hospitalaris tancades a l’estiu, no té sentit augmentar els alts càrrecs amb una “pujada desproporcional “.

Bonig s’ha referit d’esta manera després de la reunió de la Junta de Síndics de les Corts on ha explicat que els populars han demanat la compareixença dels dos vicepresidents i de dos consellers davant el “caos” generat en els seus departaments però per al Botànic ” és més convenient repartir-les butaques i pujar-se els sous de resoldre els problemes dels ciutadans “.

Al PP, ha afegit, “volem transparència” i “ens sembla malament” que no s’hagin acceptat les compareixences de la consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, quan s’han tancat tres platges valencianes en vint dies per presència d’aigües fecals en zones turística com València i la seua àrea metropolitana. “Algú haurà d’explicar a què es deu, què s’ha fet i quines mesures es van a adoptar. Aquestes notícies generen alarma, no anem a encadenar-, però volem explicacions i hauran de demanar responsabilitats “.

El GPP també ha demanat la compareixença del conseller Soler perquè expliqui el Pla d’Ajust després que el Govern de Sánchez hagi advertit de la Generalitat d ‘ “seriosos riscos i problemes, no només de dèficit, sinó l’augment del capítol de personal que està posant en risc serveis públics “.

També ha estat rebutjada la compareixença del vicepresident Dalmau perquè expliqui la seva posició sobre la taxa turística. “No és el PP qui treu aquest debat sinó ells mateixos. No és seriós que es plantegin aquests debats en plena campanya turística i sense tenir una proposta i un model. Ningú resol problemes “. A més, s’ha demanat la compareixença de la vicepresidenta Mónica Oltra perquè expliqui la seva gestió en els centres de menors ja que “ningú respon. Ells que s’han omplert la boca demanant responsabilitats polítiques, ara no fan res “.

Bonig ha recordat les dues últimes sentències: la de les baixes temeràries en adjudicació de residències de la tercera edat i la que declara il·legal el tancament del centre de menors. “És la Justícia la que ha dit que menteixen, que el tancament va ser il·legal i la persona que acusaven és innocent. Algú haurà de demanar responsabilitat polítiques i, almenys, demanar perdó “.

La portaveu popular ha assenyalat que cal que “expliquin quines comissions bilaterals estan en marxa i ha recordat que quan les obria el PP” deien que anava en contra de l’autonomia valenciana i ara que passa el mateix canvien de discurs “. Per Bonig, que les comissions bilaterals les obri el govern socialista a un altre govern presidit pel PSOE és “un atac de Sánchez al Consell de Ximo Puig, i un ‘no’ rotund al Consell de les butaques”.

D’altra banda, el GPP ha demanat l’expedient sobre la condonació de l’Institut Valencià de Finances (IVF) del deute milionària sobre el grup Zeta i el diari Mediterrani del qual és accionista el President de la Generalitat, Ximo Puig. “Volem saber què passa, perquè no resulta ni ètic ni estètic, per això, hem demanat còpia completa d’aquest expedient i si hi ha hagut condonació de deute a altres empreses en situació similar”.

El PP i els valencians “volem saber per què s’ha condonat el deute del 70% al grup Zeta i al diari Mediterrani perquè després ho comprés el grup d’empreses de l’empresa editora de Llevant”.

Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint