Bonig espera que Puig li truqui per pactar una nova llei després de la massiva resposta contra la imposició lingüística
La presidenta de l’PPCV ha acudit aquesta tarda a la manifestació a Oriola contra la imposició de la llei lingüística de el Consell acompanyada de la vicesecretària d’acció social de l’PP, Cuca Gamarra, el president de la Diputació d’Alacant, Carlos Mazón, i nombrosos diputats i càrrecs locals, provincials, autonòmics i nacionals.
La presidenta de l’PPCV hi ha assenyalat que “estem aquí al Baix Segura defensant l’ADN de l’PP que sempre ha estat la defensa de la llibertat, en aquest cas, la llibertat dels pares a l’hora de triar el tipus d’educació i la llengua en què volen educar els seus fills “.
Bonig ha demanat a Puig que “derogui la llei de l’plurilingüisme i ofereixi de nou la llibertat dels pares a l’hora de triar llengua. Des del PP no volem una confrontació, ho sap Puig. Per això li torno a estendre la mà perquè entre PP i PSPV pactem una llei on es respecti aquesta llibertat. Estem disposats a ajudar per establir un pla de foment de l’valencià voluntari a les zones castellanoparlant perquè no renunciem a parlar valencià i tampoc renunciem a parlar castellà. Aquesta és una comunitat amb la sort de tenir dues llengües, el castellà que ens uneix a tots, i el valencià que també s’uneix a Castelló, València i Alacant. Hi ha moltes formes de sentir valencià. També al Baix Segura la forma d’expressar-se i de sentir-se valencià és parlant castellà i aprenent valencià sense imposicions “.
Isabel Bonig ha recordat que “la llei de l’plurilingüisme pretén que el curs que ve alumnes d’ESO i Batxiller escolaritzats en castellà fins ara donin matèries troncals, al menys el 25%, en valencià. Estem parlant de matemàtiques, geografia i Història, història de l’art … Això suposa un retrocés pedagògic i una evident desigualtat per a alumnes que es van a enfrontar a una prova d’accés a la universitat, on es debat el seu futur. Estem a favor de la llibertat, de la slineas en castellà, de les línies en valencià, i també que es respecti l’exempció, que amb l’actual llei no es respecta “.
La líder popular ha indicat que “des del PP tendim la mà, però si el govern de Puig vol confrontació i no està disposat a seure amb el PP i pactar una llei que respecti la llibertat, el PP seguirà via tribunals. Ja tenen a hores d’ara 40 sentències condemnatòries. Posem el nostre servei jurídic a disposició deles AMPAS i equips directius per aconseguir el que Puig sembla que fins ara no ha respectat que és la llibertat “.
Finalment, Isabel Bonig ha assenyalat que “espero que Puig, després d’aquesta massiva manifestació, em cridi dilluns que ve i ens seiem per comptar amb una educació de qualitat, fora de la batalla política, i aconseguim posar-nos d’acord en matèria educativa, i per descomptat garantir la llibertat dels pares. Tenim la mà estesa “, ha conclòs.