Bonig: “És el moment de preparar-se amb el reforç de plantilles sanitàries i equips de seguretat per si sorgeix un segon rebrot del Covid19”
La presidenta de el Partit Popular de la Comunitat Valenciana, Isabel Bonig, ha afirmat avui que és “el moment de preparar-se per si sorgeix un segon rebrot del Covid19” i ha instat a reforçar plantilles sanitàries, garantir els equips de seguretat i donar un plus de perillositat. “És el moment de fer-ho i prendre mesures, no podem esperar”, ha assenyalat.
Bonig s’ha pronunciat així en la seva primera visita a Alacant després del confinament. La presidenta del PPCV, que ha estat acompanyada pel portaveu de sanitat, José Juan Zaplana, ha agraït l ‘ “enorme esforç” dels ciutadans durant aquesta etapa, a el temps que ha demanat “prudència” per seguir avançant. La presidenta s’ha reunit amb representants de el Col·legi Oficial de Metges, que agrupa més de 20.000 professionals, en un gest de reconeixement a la seva tasca i professionalitat.
“Volem reconèixer la feina. Hi ha hagut una manca de gestió per part de Govern de Puig, que no ha volgut escoltar els professionals, i en canvi des del PPCV hem elaborat un pla recollint les seves peticions “, ha explicat.
Bonig ha recordat que el 12 de març el PPCV “allargar la mà a Puig i des de llavors hem tingut una lleialtat crítica, hem proposat pactes sanitaris, econòmics, de pressupostos, però hem estat crítics”. “La setmana passada Puig em va trucar per primera vegada des del 26 d’abril, i li Vaig correspondre amb unes mesures per a un pla de reactivació sanitària. Són 10 propostes concretes perquè ens replantegem què cal canviar i perquè si hi ha un segon rebrot agafi a el sistema sanitari preparat. Surten d’haver escoltat tots els professionals sanitaris, inclosos els farmacèutics als quals s’ha exclòs de tot el procés de reconstrucció “.
Entre les mesures proposades per la presidenta de l’PPCV figuren la creació de protocols concrets, també en residències. Bonig ha recordat que una de les residències amb major incidència en la Comunitat està a la província d’Alacant, al municipi d’Alcoi. “Volem que es treguin places de geriatria, la Fiscalia ha donat un segon toc a el Govern valencià perquè es posin d’acord Sanitat i Benestar social a protocols, volem que s’estableixin equips sociosanitaris de coordinació entre l’atenció primària i els centres de gent gran, que es doti de material de seguretat per als professionals de la sanitat. En tot això cal millorar “, ha assenyalat.
Finalment, Bonig ha advocat també per la col·laboració publicoprivada com a “element essencial per recuperar la normalitat en sanitat, no només en l’atenció al Covid sinó amb un pla de xoc per a les llistes d’espera. Tots els recursos han d’estar a l’servei de salvar vides “.
Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana