Bonig demana una línia nominativa en els PGV per pal·liar-los efectes de la DANA al Baix Segura
Bonig, que s’ha reunit durant dos dies amb alcaldes i portaveus del PP de municipis del Baix Segura afectats per la NA, ha manifestat que “és tant el dany que s’ha produït en infraestructures i en inversió pública que requereix d’un pla de inversions “.
“No ens val una línia genèrica, sinó una específica i un responsable que s’encarregui de coordinar les ajudes perquè molts alcaldes ens han traslladat que les ajudes del 2016 encara no s’han rebut i les de les gelades de l’any passat tampoc. Fer-se la foto està molt bé però és el moment dels polítics i cal treballar i estar a l’altura “, ha assenyalat.
Així, Bonig ha assenyalat que la proposta d’una línia nominativa es presentarà també a manera de moció en tots els ajuntaments. Isabel Bonig ha assenyalat que aquests dies “han estat durs i molt difícils” i ha fet un repàs per les dues jornades en què el PPCV ha recorregut la Vega Baixa “d’on ens portem un sabor agredolç. Hem vist la solidaritat i la dedicació d’Emergències, Creu Roja, Protecció Civil i FCSE a més d’ajuntaments i hem vist la tristesa i amargor de les famílies després de veure in situ la destrucció que hi ha i les necessitats que tenen “.
Bonig ha posat en valor l’actitud dels alcaldes del PP i portaveus, i tots els membres del PPCV “no fent política ni demagògia d’aquesta catàstrofe” i ha recordat la seva etapa com a consellera, quan es van declarar els incendis de 2012 quan “vaig veure la actuació del PSPV i el seu líder, Ximo Puig i de Compromís, agitant l’opinió pública en un moment molt complicat i molt difícil. Tots no som igual “.
Així, ha retret a la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, que no hagi estat a la Vega Baixa. “Va coordinar l’ajuda humanitària en el cas del Aquarius, on no tenia competències, però no ha estat ara amb persones de col·lectius molt vulnerables que necessiten molta atenció. Els ajuntaments estan desbordats i ella hauria d’haver assumit la coordinació amb residències o albergs “.
“Sabem que no hi ha molts diners, però el que hagi d’anar a Baix Segura, especialment els diners de endollats o publicitat. Puig s’ha gastat en quatre anys 20 milions d’euros en promoció personal, que és el mateix que va a destinar a la Vega Baixa. Quan no hi ha diners cal fer economia de guerra i destinar-lo a qui més ho necessiten “, ha indicat Bonig.
La presidenta del PPCV hi ha assenyalat que des del seu partit “no admetrem retallades socials, les primeres retallades han de ser els dels privilegis de Puig i Oltra”, i ha anunciat que va a analitzar el PATRICOVA que inclou obres hidràuliques d’interès general que poden presentar-se pel Govern de la Generalitat i d’Espanya per obtenir fons de la UE d’emergència. “Compte Puig amb l’ajuda del PPCV perquè es faci aquest pla d’infraestructures i per implicar a l’administració de l’Estat i la UE perquè aquests fons vinguin”.