Betoret: “La nova Llei de Bon Govern garanteix que la transparència és objectiu prioritari i transversal al Consell de Carlos Mazón”
El diputat del GPP, Vicente Betoret ha afirmat que “Llei de Bon Govern que proposen els grups parlamentaris del PP i Voy inclou modificacions a la Llei de Transparència ia la Llei d’Incompatibilitats perquè la transparència és una política irrenunciable i transversal al Consell de Carles Maó”
Vicente Botoret ha explicat que “les lleis realitzades pel Botànic en aquest àmbit no tenen practicitat i han suposat nombrosos problemes en la seva aplicació, de fet, la Llei de Transparència amb prou feines ha estat aplicada i desenvolupada per l’anterior govern, deixant-nos aquest Consell aquesta responsabilitat. Han tingut un paper merament decoratiu més centrat en el màrqueting polític que no pas en una voluntat real de transparència”.
“L’evidència del fracàs del Botànic va ser la seva incapacitat per renovar el Consell de Transparència i per això aquesta proposició de llei té una clàusula subsidiària de nomenament per superar el bloqueig actual que implica que en el cas que, després de successives votacions, i en el termini de dos mesos des de la primera votació, no s’haguera aconseguit el consens necessari, puguen ser elegits els membres del Consell de Transparència per majoria absoluta”.
El diputat popular ha explicat que “es crea una nova garantia de rendició de comptes davant de la ciutadania, permetent una major flexibilitat en l’elaboració del pla de govern i permetent la regulació per via reglamentària dels termes concrets de la planificació estratègica.
Compatibilitats més homogènies
En aquest sentit, el diputat del GPP ha explicat que “s‟estableix un marc més homogeni a la realitat nacional amb una harmonització normativa en la matèria a través de l‟aplicació del règim general dels regidors, respectant el principi que cap càrrec públic ha de cobrar més d’una retribució per l’exercici de les seves funcions, entenent, per tant, que l’exercici dels càrrecs públics no electes ho han de ser en règim de dedicació absoluta i exclusiva”.
“En el cas de les declaracions de béns, la proposició de llei estableix l’extracte com a mesura general de publicació i registre de les dades relatives a béns, renda i activitats dels alts càrrecs, que s’establiran reglamentàriament, amb un doble objectiu: complir la normativa de protecció de dades i facilitar la política de dades obertes i el règim de comparació que és també un element de rendició de comptes”, ha explicat.
Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana