Besalduch: “Apostar per l’educació de 0 a 3 anys és més revolucionari que els 20 anys de polítiques educatives del PP”
“Una sola mesura adoptada pel Consell del Botànic en aquests tres anys, com és la gratuïtat de l’educació de 0 a 3 anys és molt més revolucionari que els vint anys de polítiques educatives del PP”. Així de contundent s’ha mostrat la diputada i portaveu d’Educació en Les Corts, Anna Besalduch davant les declaracions realitzades avui per la diputada del PP, Beatriz Gascó a qui ha recordat que en “tan sol tres anys el Govern del Botànic ha fet més per l’educació dels valencians i valencianes que el PP durant els seus vint anys de govern “.
Així la diputada socialista ha assenyalat que el pressupost presentat per 2019 és un clar exemple de la forta aposta per l’educació i per la igualtat d’oportunitats ja que destinen 1.183 euros més per alumne que l’anterior govern. “Hem reduït les ràtios; augmentat en 6.000 professors; incrementat les beques menjador, obrint els menjadors al juliol i setembre; les famílies tenen llibres gratuïts “, ha recordat Besalduch qui ha lamentat que a la diputada popular se li hagi oblidat citar aquestes mesures que el PP” mai va posar en marxa “.
En aquest sentit, ha destacat la important aposta que des del Consell s’està realitzant per l’educació de 0 a 3 anys. “Destinem al bo infantil 51 milions d’euros, 9 milions més que el 2018 i 25 milions més que el 2015” el que ha suposat, tal com ha explicat “134 aules experimentals de dos anys per 2.412 alumnes; 485 aules en escoles infantils municipals amb més de 9.000 places; 118 unitats d’escoles infantils posades en marxa per la Generalitat amb 2.360 places “. “És un compromís clar del president de la Generalitat, Ximo Puig, que aposta per una educació en igualtat de condicions però que a més és una mesura de gran repercussió per als municipis que lluiten contra la despoblació”.
Finalment Besalduch ha lamentat que el PP tracti de confondre a la ciutadania amb dades incorrectes. Respecte d’això ha explicat que si aquest any hi ha menys pressupost per al transport escolar és perquè “hi ha una gestió més eficaç i s’han renovat els contractes millorant les condicions tant econòmiques com de gestió”
Informació i Foto: http://www.pspvpsoe.net