Begoña Carrasco: “Atraurem inversions i afavorirem el desenvolupament de la indústria, les pimes i els autònoms perquè a la ciutat es torne a generar ocupació de qualitat”
“Atraurem inversions i afavorirem el desenvolupament de
la indústria, les pimes i els autònoms perquè a la ciutat es torne a generar
ocupació de qualitat”. Així li ho ha manifestat l'alcaldessa de Castelló, Begoña
Carrasco, al president de la Confederació Empresarial de la Comunitat
Valenciana (CEV), Salvador Navarro; la secretària de la CEV, Esther Guilabert i
el secretari provincial, Salvador Serrano, en un encontre mantingut aquest matí,
en el qual ha participat el regidor d'Economia, Hisenda, Ocupació i RRHH, Juan
Carlos Redondo . La primera edila ha reafirmat el seu compromís de “posar la
catifa roja a qui vinga a invertir perquè ens permetrà captar i retindre el talent a
la ciutat”. “Simplificarem els tràmits i reduirem els temps d'obertura d'un negoci
a través d'una finestreta única amb la finalitat que, qui desitge crear una
empresa, tinga les màximes facilitats i això la impulse a fer-ho ací”, ha exposat
als representants de la patronal.
“Apostem per la col·laboració públic-privada com a factor diferencial i
explorarem totes les vies per a aconseguir ser un imant que atraga a empreses
que creen ocupació. I és que no hi ha millor política social que generar llocs de
treball”, ha afirmat. En aquest sentit, ha incidit en què “tots sumem per fer un
Castelló més gran i més capital”. Al que ha afegit que “a això ens dedicarem,
perquè s'ha demostrat que quan hi ha llibertat econòmica es dinamitza el
consum i l'economia, ho veiem a Madrid i a Andalusia, es capten inversions i es
capta talent”.
Per part de la CEV s'ha posat sobre la taula la necessitat d'ampliar el sòl
industrial que hi ha en el port; la urgència per impulsar infraestructures
fonamentals com el Corredor Mediterrani, les obres del qual porten un
important retard; i la conveniència de dissenyar una fiscalitat competitiva de
manera que es pugue dinamitzar l'economia i que servisca com a atractiu per a
captar inversions. Des de la patronal també han subratllat que des de
l'Administració s'ha d'apostar per la ceràmica, activant les ajudes que el sector
requereix per a garantir el futur de milers d'ocupacions a la província. Repensar
el projecte de la Zona de Baixes emissions perquè es millori la ciutat, sense
tancar els accessos, i actualitzar la representació en el Consell Social de
Castelló, incorporant a la CEV, han estat uns altres dels temes tractats i en els
quals l'alcaldessa s'ha compromès a anar de la mà de la Confederació en
benefici de la ciutat.
A més, Carrasco ha posat l'accent en la importància de col·laborar amb els
vivers d'empreses existents a la ciutat fomentant la seua emprenedoria i
consolidació. “Moltes d'elles treballen en el desenvolupament de projectes
basats en la I+D+i i el seu treball ha de visibilitzar-se per convertir la capital de
La Plana en un punt de referència tecnològic”. “Per a això, també és
fonamental comptar amb unes infraestructures adequades i és urgent millorar,
modernitzar i dotar d'infraestructures i serveis als polígons industrials i, com ens
vam comprometre en el seu moment, ho farem”.
També ha recordat la revolució fiscal en la qual ja s'està treballant i que
beneficiarà tant als veïns com als emprenedors. En aquest darrer cas, amb
“bonificacions de fins al 40% de l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE) a
les companyies de nova implantació i per a les quals contracten treballadors i
seleccionen col·lectius amb dificultat d'inserció, entre altres avantatges”.
Informació i Foto: Ajuntament de Castelló