Política

Beatriz Gascó: “Els impagaments de Marzà paralitzen obres de centres escolars en els municipis”

La portaveu d’Educació de el Grup Popular en Les Corts, Beatriz Gascó, ha assenyalat que “les retallades de Marzà paralitzen obres de centres escolars en els municipis que es veuen ofegats pels impagaments de l’Edificant”.

Gascó ha acusat Marzà d ‘ “ofegar els ajuntaments i les empreses. Els mateixos arquitectes han duplicat el nombre de reclamacions per la baixa qualitat demandada en els projectes provocant situacions com el recent enfonsament de la paret d’un col·legi en obres a Alfafara i la diferència de criteris en els plecs dels concursos, en moltes ocasions contradictoris. També ja s’estan paralitzant algunes obres en municipis pels impagaments de Marzà “.

La portaveu popular ha indicat que “moltes famílies han demanat en les seves cartes als Reis mags la reforma del seu col·legi que amb el Botànic mai arriba perquè el pla Edifiqueu és un fracàs absolut. Les dades demostren que el Consell està retallant pressupost per a la construcció de centres i no paga als ajuntaments. Amb el major pressupost en la història per construir escoles Marzà s’ha convertit en el conseller que menys centres educatius ha construït a la Comunitat Valenciana des de temps immemorials “.

Beatriz Gascó ha manifestat que “l’execució pressupostària de 2019, segons les dades oficials de la mateixa Generalitat, assenyalen que dels 214 milions d’euros recollits en els pressupostos de 2019 per a construcció de centres escolars només s’han pagat 6,1 milions, és a dir , el 0,3% de l’total, el que dóna a entendre la paràlisi total en la construcció de centres escolars “.

La portaveu popular ha assenyalat que “han estat quatre anys d’incompliments, de paràlisi en la construcció de col·legis, de tres plans de construcció diferents i de batzegades davant la ineficàcia en la gestió. No han complert amb la seva promesa d’acabar amb els barracons en quatre anys i no hi ha hagut ni un sol centre nou iniciat pel Botànic en l’anterior legislatura que no hagués començat a fer-se amb el PP, però Marzà ja no pot seguir vivint de les rendes “.

Gascó ha assenyalat que “la cessió de competències als ajuntaments ha estat una decepció total pels incompliments de l’Consell que han provocat paralització d’obres, manca d’agilitat en els pagaments als municipis i absència de control per part de la Conselleria”.

Finalment, la diputada popular ha acusat Marzà de “no complir les seves obligacions, se li ha oblidat construir a l’estar sol pendent de polititzar l’educació pública, apostant per un model mediocre on vol imposar a les aules seva manera de parlar i la seva manera independentista de pensar “.

Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint