Política

Barrachina: “La Llei de Simplificació Administrativa agilitza les llicències ambientals i redueix els costos per a les explotacions ramaderes”

El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha assegurat que la Llei de Simplificació Administrativa “agilitza les llicències ambientals i redueix els costos per a les explotacions ramaderes”.

El conseller ha remarcat que la simplificació “serà un eix estratègic en totes les accions vinculades al sector ramader i agrícola. Això significa que cada mesura, projecte o iniciativa estarà orientada a reduir la complexitat administrativa, agilitzar tràmits, optimitzar processos i eliminar barreres innecessàries”.

El conseller ha realitzat estes declaracions després de la reunió del Consell Assessor de Ramaderia, que ha comptat amb la presència de representants del sector de la Comunitat Valenciana.

Miguel Barrachina ha subratllat que, amb l’aprovació de la Llei de Simplificació Administrativa aprovada pel Consell de Carlos Mazón, “s’agilitzen les tramitacions de llicències ambientals i es redueixen els costos econòmics a les explotacions ramaderes” de la Comunitat Valenciana.

El text aprovat el 28 de novembre a les Corts Valencianes deroga la Llei 2/1989 d’Avaluació Ambiental i el Decret 162/1990 del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual s’aprovava el Reglament de la Llei 2/1989 d’Impacte Ambiental.

En suprimir la coexistència de la Llei autonòmica 2/1989 i la Llei nacional 21/2013 d’avaluació ambiental, s’eviten dubtes interpretatius i dificultats en la tramitació.

D’aquesta manera, el conseller ha remarcat que “es posa així fi a la discriminació negativa que patia la nostra ramaderia respecte a altres comunitats autònomes en aplicar únicament la normativa estatal en matèria d’autoritzacions ambientals, fet que es tradueix en una millora de la competitivitat entre territoris, sense traves autonòmiques addicionals”.

L’objectiu principal del Consell és facilitar la tasca dels productors, millorar l’eficiència en la gestió de recursos i fomentar un entorn més accessible i dinàmic per desenvolupar activitats agrícoles i ramaderes. Aquesta aposta per la simplificació contribuirà a un sector més competitiu. , sostenible i adaptat a les necessitats dels qui en formen part,” ha afegit Miguel Barrachina.

A més, el conseller ha assegurat que el Consell “està treballant en lʻactivació dʻajudes destinades als ramaders afectats per les pèrdues ocasionades per la riuada. El nostre objectiu és respondre amb agilitat i eficàcia a les necessitats del sector, posant en marxa mesures que permetin” pal·liar els danys patits i garantir la recuperació de les explotacions ramaderes”.

“Aquestes ajudes se sumaran a les ja implementades per reforçar el compromís del govern autonòmic amb el sector”, ha afegit Barrachina.

17 milions en compliment del Decret llei

El conseller ha recordat que ahir es va fer efectiu el pagament de 4 milions a 603 ramaders i 3.175 nous pagesos per fer front a les pèrdues causades per la sequera.

Amb aquest pagament ja són gairebé 17 milions els que s’han ingressat a agricultors i ramaders en compliment del Decret llei aprovat per unanimitat a les Corts, beneficiant 175.000 hectàrees de cultiu i 182.719 caps de bestiar d’explotacions en extensiu i semiextensiu.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint