Política

Barrachina: “Ens oposem a la reducció dels dies de pesca pel greu impacte econòmic i social que provocarà al sector pesquer de la Comunitat Valenciana”

El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha expressat la seua ferma oposició a la reducció dels dies de pesca “pel greu impacte econòmic i social que provocarà al sector pesquer de la Comunitat Valenciana”.

Així s’ha expressat durant la concentració que s’ha fet a Madrid contra la reducció dels dies de pesca plantejada pel Consell de Ministres de la Unió Europea.

La proposta, que rebaixaria els dies de pesca d’arrossegament de 133 a tan sols 27 dies a l’any, es votarà demà dimarts a Brussel·les al Consell d’Agricultura i Pesca, i s’estima que la mesura suposaria l’amarratge definitiu dels 201 vaixells de arrossegament que pesquen a la Comunitat Valenciana, cosa que provocarà la pèrdua de 85 milions d’euros anuals i 4.000 llocs de treball, entre directes i indirectes.

“Sens dubte, aquest serà un cop letal per a l’activitat pesquera a la Mediterrània, tant de la Comunitat Valenciana com de la resta d’Espanya”, ha afegit Miguel Barrachina.

Les repercussions econòmiques no es limiten únicament als vaixells de pesca, sinó que també afecten les confraries, les llotges, els majoristes de peix, les peixateries i un ampli nombre d’empreses que depèn d’aquesta activitat, com els mecànics navals, reders, calafats i drassanes, així com l’hostaleria i el turisme.

“Això es tradueix en un impacte significatiu i preocupant per a la nostra economia”, ha subratllat el conseller.

Miguel Barrachina ha afirmat que espera que el Govern d’Espanya “hagi estat capaç de mantenir una negociació ferma a Brussel·les que reverteixi aquesta decisió”. Urgeix que hagi complert la seva obligació de reunir els països necessaris per bloquejar aquesta proposta tan radical”.

“És preocupant que, davant d´una atrocitat econòmica i social d´aquesta envergadura, el Govern d´Espanya no hagi trobat encara tres socis més per bloquejar aquest atropellament”, ha subratllat el conseller.

A més, Barrachina ha recordat el contingut de la missiva que va remetre dijous passat, juntament amb Andalusia, Balears, Catalunya i Balears, al nou Comissari Europeu de Pesca i Oceans, Costes Kadis, sol·licitant-li encaridament que reconsideri la proposta de l’anterior Comissió Europea sobre les possibilitats de pesca a la Mediterrània i el mar Negre.

“Protegirem la pesca valenciana utilitzant tots els recursos a la nostra disposició”, ha conclòs el conseller.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint