Barceló: “El paper dels ajuntaments està sent fonamental en la lluita contra la COVID-19”
La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha manifestat que “el paper dels ajuntaments està sent fonamental en la lluita contra la COVID-19”.
En aquest sentit, Barceló ha mantingut una reunió amb el president de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), Rubén Alfaro, i els representants de la comissió executiva d’aquesta entitat i els ha agraït “el treball i esforç que estan realitzant des les institucions municipals per conscienciar els ciutadans sobre la necessitat de ser responsables i adoptar les mesures recomanades per evitar contagis “.
De fet, la consellera manté un contacte continu amb els representants municipals per conèixer i avaluar la situació i necessitats específiques de cada municipi.
En la trobada amb el president de la FVMP, la consellera de Sanitat ha estat acompanyada per la secretària autonòmica de Salut Pública i de el Sistema Sanitari Públic, Isaura Navarro; la directora general de Salut Pública i Addiccions, Ofelia Gimeno; i Herme Vanaclocha, Subdirectora General d’Epidemiologia.
Tant la consellera de Sanitat com els representants municipals han destacat la importància d’insistir als ciutadans sobre la necessitat d’extremar les precaucions durant les festes nadalenques.
Per això, Barceló ha destacat “l’interès mostrat des dels ajuntaments i la seva col·laboració per frenar la pandèmia, aportant recomanacions pròpies i adaptades a la situació epidemiològica de cada zona”.
I per a això, “els ajuntaments són una peça clau, per proximitat a l’ciutadà, per traslladar la importància de complir amb les recomanacions sanitàries. Ens hi juguem molt durant aquestes festes i si cada ciutadà realitza un esforç i actua amb prudència aconseguirem frenar la pandèmia” ha indicat Barceló.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana