Barceló anuncia la creació de la ‘Beca Ana Lluch’ per a MIR que realitzin el doctorat en el CIPF i el Incliva i apropar així la recerca oncològica a la Medicina
Barceló ha clausurat la jornada celebrada al Centre d’Investigació Príncep Felip (CIPF) en què s’ha rendit homenatge a la doctora Lluch tot un referent en recerca oncològica, amb motiu de la celebració, el 24 de setembre, del Dia Mundial de la investigació contra el Càncer.
En la seva intervenció, la consellera ha anunciat la creació de la ‘Beca Ana Lluch’, una iniciativa mitjançant la qual un metge MIR podrà realitzar el seu doctorat en el CIPF i apropar així més la recerca oncològica a la Medicina.
La beca es crea en col·laboració amb l’Institut d’Investigació Sanitària Incliva i en els propers anys, tots dos centres esperen aconseguir més fons i donacions per poder augmentar el nombre de beques.
La titular de Sanitat ha recordat que «la investigació ha propiciat avanços extraordinaris en l’àmbit de l’oncologia, el que ha permès incrementar significativament les possibilitats de superar la malaltia, ha millorat la qualitat de vida dels qui la pateixen, ha donat lloc a tractaments més eficaços i precisos ja que el diagnòstic precoç sigui cada vegada més efectiu «.
Sobre els reptes de futur, com els estudis sobre genètica o l’evolució dels marcadors tumorals ha citat precisament al CIPF i al Incliva com a exemples de la millor i més avantguardista investigació mèdica.
D’aquí la importància d’aquesta nova beca, finançada entre el Centre d’Investigació Príncep Felip i el Incliva, dirigida a metges residents que hagin realitzat el MIR a València, perquè puguin continuar aquí la seva carrera com a investigadors. «El compromís amb la ciència també és un compromís amb l’esperança i amb el futur», ha conclòs Barceló.
El Dia Mundial de la Investigació contra el Càncer és una iniciativa de nombrosos investigadors i investigadores, entre ells Ana Lluch, que pretén afrontar els reptes pendents, promoure i impulsar la investigació oncològica, unir esforços per a continuar generant avenços científics que contribueixin a vèncer el càncer , que facilitin la detecció precoç del càncer i aconseguir que es pugui curar o es pugui transformar en una malaltia crònica amb un elevat índex de supervivència.
Una vida dedicada a la medicina
Cap del Servei d’Hematologia i Oncologia Mèdica de l’Hospital Clínic, Lluch és Catedràtica de Medicina a la Facultat de Medicina de la Universitat de València i Acadèmica de Número de la Reial Acadèmia de Medicina i Ciències afins de la Comunitat Valenciana des d’abril de 2014.
En l’homenatge a Lluch han acompanyat la consellera la rectora de la Universitat de València, Mavi Mestre; el director de Incliva, Andrés Cervantes, la directora del CIPF, Deborah Burks; el president del consell provincial de AECC, Tomás Trenor; la presidenta del COMV, Mercedes Hurtado; i els caps del servei d’oncologia dels hospitals La Fe, Arnau i Hospital General de València, entre d’altres.