CulturaFestivals

Balanç del Rototom Sunsplash 2018

El Rototom Sunsplash de Benicàssim va tancar ahir a la nit les portes del seu vint-i-cinquena edició amb una assistència total de 208.000 persones -16.000 de les quals eren menors d’edat- procedents de 66 països i ha anunciat que per 2019 repetirà les dates d’aquest any, del 16 al 22 d’agost.

Entre els assistents hi havia a més 5.200 majors de 65 anys i 4.700 persones amb discapacitat, segons han informat fonts de l’organització en un comunicat.

Sota el lema “25 Years Walking Together” (25 anys caminant junts), la posada en escena d’aquest 2018 del macroesdeveniment musical s’ha caracteritzat per la seva projecció internacional i el ventall intercultural i intergeneracional de públic, així com per la voràgine artística que ha protagonitzat les disset hores d’activitat diària del recinte de concerts.

També ha destacat el seu compromís mediambiental i la picada d’ullet solidari i social plasmat en accions com la campanya a benefici de Proactiva Open Arms o la instal·lació del punt informatiu Respect contra les agressions sexistes o per LGTBIfobia.

Els 208.000 assistents procedien de 66 països, amb Espanya al capdavant, seguida de França, Regne Unit, Itàlia, Alemanya, Suïssa, Bèlgica, Holanda, Suècia i Àustria. Al costat d’ells, destins més llunyans com el Japó, Nova Zelanda o Cuba també han tingut presència en el certamen. També en l’acampada s’ha ratificat el suport del públic, amb el ple total en les jornades de divendres 17 i el dissabte 18 d’agost.

El festival ha superat els límits del recinte de concerts gràcies a la retransmissió en temps real dels concerts i activitats desenvolupades al llarg de la setmana. Els cinc canals habilitats han apropat el Rototom Sunsplash a 10.123.000 persones de tot el món, que han seguit en viu el dia a dia del festival a través del web i les xarxes socials.

L’abast total de xarxes del Sunsplash -Facebook, Twitter i Instagram- des de principis del mes d’agost fins a la clausura ahir a la nit de la cita musical s’eleva als 6,5 milions de persones. En total el públic ha tingut al seu abast 247 espectacles de música amb 420 hores de xou i 130 activitats extramusicals, amb una mitjana de 55 accions per jornada per triar.

El Fòrum Social ha projectat documentals i realitzat debats amb ponents com Manuel Blanco (Proem-Aid) i Leticia Cap (Proactiva Open Arms), que van denunciar la criminalització de les ONG de rescat de persones migrants a la Mediterrània; el periodista Jalis de la Serna, per alertar dels efectes del plàstic en els oceans, i Lamine Sarr, portaveu del Sindicat de Venedors Ambulants de Barcelona, ​​veu del debat Dignitat mantera.

El tancament de les zones d’acampada aquest dijous marca la tornada a casa després d’una setmana de vacances a ritme de reggae.

Foto: Rototom Sunsplash http://www.rototomsunsplash.com

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint