Cultura

Arranca el repartiment del “Kit del Miniastrònom” entre escolars en el Planetari de Castelló

L’Ajuntament de Castelló, a través de la regidoria de Cultura ha iniciat el repartiment del “Kit del Miniastrònom” entre els escolars d’Infantil i Primària que visiten el Planetari durant els pròxims mesos. Una iniciativa emmarcada dins de la programació especial dissenyada amb motiu de l’eclipsi total de sol del pròxim 12 d’agost de 2026.

En total, es repartiran més de 3.000 kits fins a fi d’existències, amb l’objectiu d’acostar als més xicotets de manera didàctica i entretinguda un dels fenòmens astronòmics més rellevants de les últimes dècades. El material inclou un set d’adhesius i diferents propostes lúdiques i educatives, com a jocs per a completar paraules, activitats per a pintar i altres continguts divulgatius, pensats perquè els xiquets aprenguen i es familiaritzen amb l’eclipsi d’una forma pròxima i adaptada a la seua edat.

Una acció per a despertar el seu interés

El regidor de Cultura en funcions Vicent Sales assegura que “Amb aquesta iniciativa, pretenem posar de manifest l’aposta per una divulgació científica accessible, participativa i dirigida a tots els públics, especialment als més joves”. El repartiment d’aquests kits suposa una de les múltiples accions previstes dins de la programació especial amb la qual Castelló vol arribar a la gran cita astronòmica del 12 d’agost implicant la ciutadania i despertant l’interés per la ciència des d’edats primerenques.

L’eclipsi total de sol que tindrà lloc el 12 d’agost serà un esdeveniment històric que ja ha començat a generar una enorme expectació a Castelló. Els experts situen a la província de Castelló, i de manera especial a la ciutat i les seues platges, com un entorn privilegiat per a la seua observació, la qual cosa ha disparat també l’interés turístic entorn d’aquesta data. De fet, molts allotjaments han vist disparades les sol·licituds amb motiu d’aquesta data.

Esdeveniment històric

Per a acompanyar aquest esdeveniment excepcional, l’Ajuntament ha dissenyat una ambiciosa programació científica i divulgativa que comptarà amb el gran referent de la divulgació científica Javier Santaolalla, una figura de primer nivell capaç d’acostar la ciència a tots els públics, i també amb altres figures de l’àmbit com Josep Calatayud, del prestigiós canal de YouTube Control de Misión.

En total, s’han programat 14 accions prèvies a l’eclipsi des d’el mes de febrer passat, entre les quals s’inclouen exposicions temàtiques, sessions d’observació solar amb telescopis especials des del Planetari, un cicle de sis conferències divulgatives i l’estrena simultània en tots els planetaris espanyols de la pel·lícula Full Dome “3ECLIPSE”, amb l’objectiu d’acostar aquest fenomen astronòmic a la ciutadania i fomentar l’interés per la ciència.

Dos grans escenaris a les platges per a seguir l’eclipsi

La jornada del 12 d’agost comptarà a més amb una programació especial en el Planetari, amb conferències i tallers durant el matí dirigits a famílies, xiquets i adults, pensats per a comprendre què és un eclipsi i explicar la ciència que hi ha darrere d’aquest fenomen.

No obstant això, la major afluència de públic s’espera durant la vesprada en l’exterior, especialment a les platges del Pinar i el Gurugú, on l’Ajuntament habilitarà dos grans espais per al seguiment de l’eclipsi: l’Escenari Sol, enfront del Planetari, i l’Escenari Lluna, en la zona de l’Aeroclub.

Serà en l’Escenari Sol on Javier Santaolalla conduirà la narració de l’esdeveniment, explicant en directe el desenvolupament de l’eclipsi i guiant al públic al llarg de les diferents fases del fenomen. Amb iniciatives com el repartiment del “Kit del Miniastrònom”, l’Ajuntament de Castelló continua acostant la ciència a la ciutadania i reforçant una programació de ciutat pensada per a convertir l’eclipsi del 12 d’agost en una experiència col·lectiva, educativa i memorable, situant a Castelló com un dels grans punts de referència per a viure aquest esdeveniment únic.

Informació i Foto: Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint