Arcadi España presenta a Brussel·les l’impuls a la integració tarifària de l’àrea metropolitana de València, l’ampliació de la L10 i la connexió Estels / Adif a Alacant
En aquesta reunió, el conseller ha convidat a la Direcció General de Mobilitat i Transport de la Comissió Europea a organitzar l’any que a València, una jornada per «parlar i analitzar els exemples de mobilitat d’altres ciutats i regions europees per intercanviar experiències i, entre tots, aprendre de les que han aconseguit una mobilitat més flexible, més accessible i més sostenible «.
Així mateix, el titular d’Obres Públiques també ha plantejat les necessitats en matèria d’infraestructures per a la comarca del Baix Segura després del temporal de el passat setembre.
Per al titular d’Obres Públiques, «són actuacions prioritats per a la Generalitat i que estan en la línia de les noves orientacions pressupostàries de la Comissió Europea», i ha afegit que «es tracta d’apostar pel creixement i l’impuls de grans infraestructures però posant l’accent en el dia a dia i la mobilitat dels viatgers, d’aquí la importància d’assolir la integració tarifària o el projecte de connexió entre les estacions d’Estels i Adif per facilitar la mobilitat dels ciutadans a l’fomentar l’ús de l’transport públic » .
integració tarifària
Pel que fa a la integració tarifària, Arcadi Espanya ha manifestat que «ha de ser una realitat en aquesta legislatura» i ha advocat per «un bitllet o? Nic amb transbords bonificats per a tots els serveis de transport pu? Blic de l’àrea metropolitana».
En aquest sentit, el conseller ha explicat que els diferents sistemes «s’han d’integrar en una sola targeta, gestionada sota un sol ens, en aquest cas, l’Autoritat de Transport Metropolità de València, i basa?-Se en un sistema informa? Tic coordinat entre els diferents operadors dels diferent modes de transport pu? blic tant existent com futurs, és a dir, autobusos interurbans, metro, tranvi? a, trens regionals i xarxes d’autobusos urbans «.
A més, ha indicat Arcadi Espanya, «la connexions? De el TRAM d’Alacant amb la estacio? De ADIF pemitiría ampliar la capacitat de la xarxa, ja que la nova estacio? A executar disposaria de les vies i possibilitats de maniobra suficients i possibilitaria futures li? nies, com pot ser el ramal a l’Hospital de Sant Joan-Mutxamel, o la Prolongació? n sud de l’TRAM, cap a barris com la Florida «.