Arcadi España anuncia que el Consell aplicarà bonificacions del 50% a les taxes portuàries de la Generalitat per pal·liar les pèrdues originades per la crisi sanitària
El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España ha anunciat que el Consell estudia aplicar bonificacions d’un 50% en les taxes portuàries a tots els operadors dels ports concessionaris: confraries de pescadors, clubs nàutics, marines, varadors, hostalers i drassanes dels ports de la Generalitat durant el temps que ha durat l’estat d’alarma i els quatre mesos següents a partir de la data de la seva finalització. Per a això, ha indicat el conseller, «estem treballant en un decret llei que aprovarà el Consell pròximament».
A més, el conseller ha informat que el proper any el seu departament va a realitzar un estudi d’integració port-ciutat en el qual també participarà l’Ajuntament de Torrevella «per millorar, a més de la relació interadministrativa, els accessos a l’port i remuntar aquestes obres , durant molt de temps demandades per part de la comunitat portuària «.
Arcadi Espanya, que ha visitat el port de Torrevella, acompanyat pel director general de Ports, Aeroports i Costes, Emilio Obiol, l’alcalde de la ciutat, Eduardo Dolón, així com representants de la comunitat portuària, ha declarat que els ports de la Generalitat, com el de Torrevella, són «fonamentals des del punt de vista econòmic, turístic, cultural i pesquer, ja que donen feina a més de 5.000 persones en tota la Comunitat». En concret, «el port de Torrevella és un exemple que aquesta diversitat sectorial, que és la base de el futur de la Comunitat».
En aquest sentit, el conseller ha manifestat que el Consell va a ajudar els ports autonòmics de la Comunitat l’activitat s’ha vist pràcticament paralitzada durant l’estat d’alarma, motiu pel qual «necessiten el suport de la Generalitat per pal·liar l’inevitable mal causat i facilitar la recuperació de les seves activitats econòmiques, industrials, logístiques, esportives, pesqueres, turística, científiques, culturals i socials al més aviat possible «, ha detallat el conseller.
Es tracta d’un decret llei, a proposta de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat i la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, per adoptar aquestes mesures de suport a persones usuàries i operadors portuaris en l’àmbit de ports de titularitat de la Generalitat. D’aquesta manera, s’establirà una bonificació d’un 50% de l’pagament de les taxes per ús i ocupació d’espais en els ports de la Generalitat que afectarà el transport de passatge en règim de cabotatge, interior o tràfic de badia; activitats nàutiques, xàrters, excursions, lloguer i escoles; hostaleria i locals de restauració, entre d’altres. A més, s’establirà l’exempció temporal d’abonament de la tarifa G-2 ‘Bucs’ i G-3 ‘Passatgers i mercaderies’.