Així serà el circuit de l’europeu de cros per clubs d’atletisme d’Orpesa
El proper 5 de febrer Espanya tornarà a ser el centre de les mirades de tot Europa en acollir 8 anys després un campionat d’Europa de camp a través per clubs, aquesta vegada de la mà del Platges de Castelló, on es reuniran prop de 100 equips de 25 països.
Aquest campionat ja va ser organitzat pel conjunt verd el 2012 i el 2013 i la darrera edició a Espanya va ser el 2015 a Guadalajara. Ara, 10 anys després de la seva última organització, el Platges de Castelló se submergeix de nou a l’apartat organitzatiu per acollir l’esdeveniment que reuneix més clubs de tot Europa però canviant el traçat, aquesta vegada en un escenari privilegiat: la platja verda de Marina d’Or d’Orpesa del mar.
El circuit de 1920 metres recorrerà aquest emblemàtic espai del municipi on ja es van disputar tres campionats d’Espanya de cros per clubs en la dècada passada però modificant completament el seu disseny. La zona de sortida i meta s’ubicarà en aquesta ocasió a l’extrem nord a la Platja de les Amplaries, des d’on els atletes començaran el recorregut en direcció sud per un traçat que combina la gespa, la terra i la sorra de platja.
La platja, la innovació d’Orpesa
Tot i el seu perfil pràcticament pla, el circuit d’Orpesa del Mar posseeix uns condicionants i particularitats que faran exigents les 5 curses que es disputaran el 5 de febrer. A cada volta, els corredors hauran de passar per sobre de 260m de sorra de platja, una cosa molt poc corrent a les proves de camp a través, on trobaran un dels punts crítics del circuit: “the death turn”, (la corba de la mort), un gir de 180 graus sobre sorra de platja i en baixada que posarà a prova les habilitats dels atletes.
L’estratègia fonamental
Aquestes zones de sorra es conjugaran amb uns 1.500 metres per volta de gespa natural ia la resta, els corredors circularan per la zona the road (el camí), una zona tècnica de girs encadenats sobre terra i molt estreta on els corredors tindran de gestionar l’aproximació a aquesta zona per no perdre metres pel que fa als primers classificats, ja que l’escàs espai obligarà a circular en fila d’un dels atletes.
Els millors o res
Aquest campionat serà l’esdeveniment més ambiciós de la història quant a organització per al Platges de Castelló en els seus més de 40 anys d’història, que s’ha proposat que la del 2023 sigui la millor copa d’Europa de camp a través de la història, com ja va fer el 2019 amb l’organització de la copa d’Europa de clubs a pista. Per això, el Playas ha llençat la casa per la finestra i ha confeccionat un pressupost de 250.000€ amb el suport de la Diputació de Castelló, l’Ajuntament d’Orpesa i la Generalitat Valenciana. Amb això, està previst un espectacular muntatge amb pantalles LED, efectes de so i graderies per als assistents, a més d’una potent campanya de visualització del campionat.
Un europeu “open”
Una de les novetats més destacades serà la prova open que se celebrarà en finalitzar el campionat: l’espectacular Total Runner 5k, un esdeveniment que utilitzarà el propi circuit del campionat d’Europa per fer un 5k que combinarà la gespa, l’asfalt i la sorra de platja per oferir una experiència única al corredor. Aquest esdeveniment, com el campionat d’Europa, serà televisat i comptarà amb tota la infraestructura del campionat.
Informació i Foto: Club Atletisme Playas de Castellón