Aitana Mas destaca el paper dels recursos contra la violència masclista com a instruments per generar “més confiança entre les dones a l’hora de denunciar”
La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Aitana Mas, ha destacat els recursos contra la violència masclista com a instruments per generar “més confiança entre les dones a l’hora de denunciar aquesta violència”.
Així ho ha indicat la vicepresidenta durant la visita que ha fet a Mutxamel, juntament amb l’alcalde del municipi, Sebastián Cañadas, i la directora general de l’Institut Valencià de les Dones, María Such, al Centre d’atenció integral per a dones víctimes de violència masclista.
La vicepresidenta ha assenyalat que les últimes dades de violència de gènere “ens interpel·len a no abaixar la guàrdia contra la qual és una de les xacres més grans que pateix la nostra societat”, però, també, “ens marquen un camí a seguir a l’hora de fer emergir aquesta violència oculta dins de les llars i de la parella”. Si l’administració tendeix la mà, ha indicat, “les dones que pateixen violència de gènere l’agafen. Aquestes dones no volen ser víctimes, són supervivents”.
El Centre d’atenció integral de Mutxamel va començar a funcionar el mes d’agost passat per a les dones víctimes de violència masclista i per a les nenes, nens i adolescents a càrrec seu que necessiten un allotjament temporal més prolongat a causa de la greu situació viscuda per la violència , a la manca de suport familiar oa l’absència de recursos personals, precisant d’un lloc d’acollida per recuperar-lo integralment i salvaguardar-ne la integritat física i/o psíquica.
Instal·lacions com el Centre d’atenció integral de Mutxamel, ha assegurat la vicepresidenta, constitueixen “un refugi per a moltes dones maltractades on poden acudir per reiniciar les vides amb els fills i filles”.
Aquest nou recurs té actualment una plantilla de 13 professionals i una capacitat per a 25 persones. En aquests moments hi ha allotjades 12 dones amb 9 nenes i 4 nens al seu càrrec.
El centre ofereix, a més d’allotjament i manutenció, assistència integral, atenció psicològica individual i grupal, suport a la formació i la inserció laboral, activitats de convivència, suport en l’adquisició d’habilitats socials, suport en gestions administratives i de la vida diària.
Centre de dia Sant Pere
La vicepresidenta també ha visitat el centre de dia Sant Pere de gent gran del municipi, on ha anunciat que la Conselleria té previst rescatar i posar en funcionament el centre de dia per a gent gran Sant Pere de Mutxamel, les obres del qual van finalitzar fa més de deu anys sense que arribés a entrar en funcionament. A la visita també hi ha assistit l’alcalde de Mutxamel i el director general d’Infraestructures de Serveis Socials, Enric Juan.
La vicepresidenta ha recorregut les instal·lacions per conèixer l‟estat actual del centre, i ha indicat que s‟ha estimat una inversió d‟un milió d‟euros “per rehabilitar i actualitzar les instal·lacions a la normativa actual i als nous models d‟atenció que estem impulsant des de la Conselleria, i poder-ho posar en marxa com més aviat millor”.
El centre de dia Sant Pere és un dels 19 immobles del Pla E i del Pla Confiança que, molts anys després de finalitzar la seva construcció, segueixen sense ús, 6 a la província d’Alacant. Ara, la seva adequació està contemplada al Pla Convivint de la Generalitat d’Infraestructures Socials.
La vicepresidenta ha recordat que aquest “ambiciós pla” està basat en un model on les persones usuàries no s’hagin de desplaçar més de 20 minuts per accedir a una plaça d’un recurs públic, “de manera que sigui el sistema el que s’adapta la persona i no la persona al sistema”.
De la mateixa manera, Convivint també contempla l’”eficiència temporal i econòmica”, ha indicat la vicepresidenta, així que “intenta aprofitar, sempre que es pot, projectes ja plantejats o redactats i fins i tot obres que es van iniciar però que mai es van arribar a acabar ”.
Prèviament a les visites, la vicepresidenta ha visitat l’Ajuntament de Mutxamel, on s’ha reunit amb l’acalde, Sebastián Cañadas i membres de la corporació municipal.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana