Política

Agricultura anticipa 39 milions d’euros en ajuts de la PAC a 27.931 pagesos i ramaders

El conseller d’Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, Miguel Barrachina, ha anunciat que la Conselleria “ha anticipat aquesta setmana un total de 39.065.682 euros a 27.931 pagesos, corresponents als ajuts de la Sol·licitud Única de la Política Agrícola Comuna (PAC).”

Barrachina ha assenyalat que les ajudes es van començar a abonar dijous passat, 16 d’octubre, coincidint amb el primer dia hàbil en què es permet fer la bestreta d’aquestes ajudes europees. «Ho fem per recolzar el sector primari, contribuir a la seva liquiditat i millorar, en la mesura del possible, la seva situació, ja que som conscients de les dificultats que travessen molts agricultors i ramaders per tirar endavant les seves explotacions», ha explicat.

«Hem aconseguit el 80% de les persones amb dret a rebre l’ajuda, fet que suposa un rècord històric en el nivell de cobertura. A més, la quantitat transferida representa un increment del 39% en comparació de l’abonada l’any anterior», ha destacat el conseller.

L’abonament de la bestreta dels ajuts directes de la PAC s’estendrà fins al proper 30 de novembre, ia partir de l’1 de desembre començaran els pagaments per saldar l’import complet dels ajuts.

El termini ordinari per al pagament del saldo finalitzarà el 30 de juny del 2026, encara que la conselleria transfereixi els fons abans, en el moment en què els expedients han passat els tràmits administratius oportuns.

A més, Barrachina ha destacat l’esforç de simplificació administrativa que du a terme la Conselleria per facilitar la tramitació dels expedients. Entre les mesures adoptades, ha subratllat «l´eliminació de l´obligació d´aportar de forma massiva fotografies georeferenciades per part dels agricultors i ramaders, així com la flexibilització en l´exigència del quadern digital d´explotació».

Finalment, el conseller ha explicat que, amb aquestes mesures, «es busca pal·liar els efectes derivats de lʻaplicació de la PAC 2023-2027, que ha suposat un important esforç dʻadaptació per a bona part del sector primari valencià davant les noves exigències dʻaquesta política».

Ajuts per províncies

Per províncies, la bestreta al sector primari d’Alacant és de 8201793 euros, amb 5.824 beneficiaris. A Castelló, s’han transferit 8.765.106 euros a 6.585 pagesos i ramaders, mentre que a València són 15.522 els beneficiaris que perceben un total de 22.098.783 euros.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint