L’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, al costat de el regidor d’Esports, Vicente Aparisi, han clausurat el primer torn de la VIII Campus Multiesportiu i d’Hàbits Saludables d’Estiu, organitzat pel Servei Municipal d’Esports (SME), al que han participat 161 nens i nenes de la localitat.
Durant la clausura de Campus i mentre els 161 nens i nenes desfilaven per la gespa del camp de futbol Joan B. Planelles per rebre els seus diplomes i regals, l’alcaldessa ha agraït l ‘ «enorme esforç realitzat pel SME en l’organització d’aquesta edició de 2021 «, en la qual han treballat» amb tenacitat, tenint en compte les complicades circumstàncies i amb l’objectiu principal de garantir la seguretat de totes les persones que integren el Campus, tant participants com a personal i col·laboradors «.
Així mateix, ha destacat que el Campus «està sent un nou èxit» i s’ha pogut dur a terme «gràcies a la col·laboració de clubs esportius i de el personal voluntari, i a la feina de monitors, tècnics i, també, a la participació en forma de patrocini o suport de fins a dotze empreses col·laboradores «.
En el VIII Campus Multiesportiu i d’Hàbits Saludables d’Estiu, que es realitza des del 28 de juny a l’30 de juliol, hi participen més de 300 nens i nenes en dos torns. El primer, que s’ha clausurat avui i, el segon, que es desenvoluparà de l’12 a l’30 de juliol. Cada torn de Campus s’organitza en grups d’al voltant de 10 participants.
Aquest estiu, a l’igual que el 2020, el Campus s’ha adaptat amb mesures de seguretat i de prevenció davant de la Covid-19, de manera que la majoria de les activitats esportives es realitzen a l’aire lliure i en diferents instal·lacions, i totes en grups reduïts, en horari de 9h a 13h.
En la vuitena edició el SME pretén, un estiu més, conjugar la pràctica esportiva amb l’adquisició de valors i conductes que millorin i mantinguin la salut dels nens, nenes i joves del municipi. S’hi practiquen més d’una vintena de jocs, esports i activitats diferents, i també compten amb dinars saludables i tallers de cura de l’esquena, de salut bucodental i de salut podològica.
A més, aquest any s’ha volgut aprofitar per fer rutes i activitats en zones d’interès històric com el Jardí Arqueològic, el Campanar o el Museu Arqueològic, on els nens i nenes han pogut realitzar activitats i a el mateix temps conèixer millor el patrimoni cultural de la ciutat.
També, en aquesta mateixa línia, s’han organitzat xerrades sobre reciclatge i medi ambient, tant en la tradicional visita a la casa de la vila com en les rutes i caminades pel Clot de la Mare de Déu.
El Campus Multiesportiu i d’hàbits saludables s’engloba dins el Pla PATI de promoció de la pràctica esportiva entre escolars i joves de Borriana, i les activitats estan acompanyades de recomanacions i consells per fer que el dia a dia dels nens, nenes i joves sigui més saludable.
Informació i Foto: Ajuntament de Borriana

