La vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha anunciat que la Generalitat licitarà i adjudicarà la construcció de 200 habitatges de lloguer assequible per a joves a la localitat Sagunt abans de finalitzar el 2024.
Aquest ha estat un dels temes que s’han tractat a la reunió que ha mantingut la consellera d’Habitatge amb regidors de l’Ajuntament de Sagunt, en què Camarero ha subratllat que la Generalitat compleix els seus compromisos i està treballant per revertir un problema real que impedeix a molts joves llogar un habitatge a causa de l’escassa oferta, que genera un encariment dels preus.
Sobre això, ha afegit que, davant de les polítiques de l’Ajuntament de Sagunt, que pretenen limitar els preus del mercat d’habitatges declarant zones tensionades, el Consell ampliarà el parc d’habitatge públic de lloguer per a joves a la localitat.
Durant la trobada, Camarero també ha traslladat als representants municipals que aquestes solucions habitacionals estaran adjudicades definitivament abans de finalitzar l’any, amb l’objectiu d’atendre les demandes dels veïns de Sagunt i especialment de la població jove que s’enfronta als problemes més importants daccés a lhabitatge.
Centre de Dia i Centre Especialitzat d’Atenció a Majors
A la reunió, a més, s’ha abordat la situació en què es troba la rehabilitació del Centre de Dia i Centre Especialitzat d’Atenció a Majors (CEAM) de Port de Sagunt, la licitació del qual s’està tramitant per 5,3 milions d’euros.
Es tracta d’una reivindicació històrica del municipi que veurà la llum en un termini d’execució de 18 mesos des de la licitació. Amb això, el Govern valencià compleix el compromís de remodelar l’antic Economat d’Alts Forns de la Mediterrània i desbloqueja un projecte vital per al municipi.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana

