Site icon Notícies Dígitals

Més de 5.100 pensionistes i jubilats de l’Alt Palància es beneficiaran de la major pujada de les pensions de la democràcia

Un total de 5.142 jubilats i pensionistes de la comarca de l’Alt Palància veuran com aquest any la seva nòmina mensual puja entre un 1,6% i un 7,7%, un percentatge molt superior al 0,25% de pujada des 2014 i que queda encara més lluny de la congelació de les pensions que va dur a terme el PSOE en la seva etapa de govern.

El president del Partit Popular de la província de Castelló, Miguel Barrachina, ha assegurat que «estem davant la major pujada de les pensions de la democràcia, un creixement que ens sembla de justícia, que es mereixen els jubilats i pensionistes d’Espanya i que ve a compensar l’esforç que han fet en anys anteriors quan, en l’etapa de Zapatero, van perdre poder adquisitiu «.

Ahir, els pressupostos generals de l’Estat per a 2018 van superar el tràmit al Congrés dels Diputats perquè es debatin els comptes al Senat on el Partit Popular té majoria absoluta. Cal assenyalar que els pressupostos van tirar endavant amb el suport de set grups i l’oposició de PSOE, Compromís i Podem.

Per tant, segons Barrachina, «aquest estiu ja entraran en vigor els comptes de 2018 i els nostres pensionistes es beneficiaran de la major crescuda de les pensions de la democràcia».

Pel president del PPCS «només qui crea ocupació puja pensions i els més de 2.400.000 de llocs de treball que s’han creat des de les reformes del Partit Popular permeten que els jubilats vegin compensades les seves nòmines per tants esforços en el passat».

Així doncs, 3.435 pensions de l’Alt Palància veuran com creix la seva pensió en un 1,6% i les 1.499 pensions mínimes i no contributives es beneficiaran d’una pujada del 3%. Barrachina ha assenyalat que, en el cas d’aquestes pensions, la pujada tindrà caràcter retroactiu des de principi d’any.
Així mateix, les pensions de viduïtat de l’Alt Palància, aquelles que siguin per a dones o homes vidus majors de 65 anys i que la pensió és la seva única renda, creixeran un 7,7% a partir d’aquest estiu i fins a un 15% en els pròxims dos exercicis.

 

 

Informació i Foto: http://www.ppcastellon.es

Exit mobile version