L’Hospital Clínic de València incorpora una eina innovadora de cirurgia robòtica en intervencions de pròtesis de maluc
L’Hospital Clínic Universitari de València ha incorporat la cirurgia robòtica en intervencions de pròtesis de maluc amb el sistema ROSA®, convertint-se així en el primer hospital de la Comunitat Valenciana i el tercer a nivell nacional en implantar pròtesis de maluc mitjançant aquest sistema, una innovadora eina de cirurgia robòtica que ja compta amb una àmplia experiència internacional.
El servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l’Hospital Clínic va incorporar aquesta tecnologia fa tres anys per a la cirurgia de pròtesis de genoll, realitzant amb èxit fins ara més d’un centenar d’intervencions.
L’equip quirúrgic que ha dut a terme les primeres intervencions ha estat el del doctor Antonio Silvestre, cap del servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l’Hospital Clínic, juntament amb el doctor José E. García Rellán, metge adjunt.
El robot aporta una major precisió en la col·locació i el posicionament dels components protètics, cosa que es pot traduir, tal com ha explicat el doctor Silvestre “en una millor funcionalitat de la pròtesi, més durabilitat, i una recuperació més ràpida i segura per als pacients”.
“La tecnologia robòtica s’ha consolidat en els últims anys en la cirurgia ortopèdica ja que millora la precisió en aquest tipus d’intervencions. Aquest equip analitza les dades i actua com a guia a l’hora de col·locar la pròtesi amb una major precisió. Suposa a més beneficis per als pacients com és menys dolor derivat del menor alliberament de les parts toves, García Rellán.
La tecnologia es basa en la interconnexió entre l’aparell de raigs X intraoperatori i el robot ROSA. El robot analitza les imatges radiogràfiques en temps real i, amb l’ajuda del braç robòtic, posiciona els implants amb exactitud mil·limètrica.
El centre valencià realitza a l’any unes 223 intervencions d’aquest tipus. Està previst que aproximadament un 30% es pugui realitzar amb aquesta tecnologia.
Amb aquesta incorporació, l’Hospital Clínic Universitari de València reforça la seua aposta per la innovació tecnològica, la qualitat assistencial i l’excel·lència quirúrgica, situant-se a l’avantguarda de la cirurgia ortopèdica a nivell nacional i internacional.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana