Les declaracions de José Bordalas (tecnic del Valencia CF) previes al partit de copa del rei davant el Cadiz CF
José Bordalás ha comparegut aquest dimarts davant dels mitjans de comunicació a la prèvia de la trobada dels quarts de final de la Copa de S.M. el Rei davant el Cadis CF al Camp de Mestalla.
Ens pot fer una valoració general del mercat de fitxatges i dels tres reforços que ha portat el Club?
Són els fitxatges que ha fet el Club i amb ells són els que hem d?afrontar aquesta segona volta i la Copa del Rei per tenir les millors garanties. Ilaix és un noi jove, vam veure la seva aparició al FC Barcelona, no estava tenint protagonisme al RB Leipzig, és un noi del qual parlem i que ens podia ajudar. Bryan Gil és un noi que ja ho vaig voler al mercat d’estiu, no va poder ser perquè el va fitxar el Tottenham. I respecte a Eray Cömert, necessitàvem un central perquè Gabriel Paulista porta tres mesos fora per lesió i estic segur que ens ajudaran tots tres.
Ha canviat alguna cosa en la manera de procedir amb els fitxatges respecte a l’estiu passat?
No. Són les incorporacions que han arribat, és veritat que m’hauria agradat perquè així ho vaig traslladar, que arribés un migcampista. No ha pogut ser, s’ha treballat i em consta perquè hi arribés, però no ha pogut ser. Era una prioritat sempre que no sortís Wass, un contratemps important perquè és un titular. Parlem d’Ilaix sempre que no sortís Wass. Són els jugadors que tenim per finalitzar el campionat, intentarem ser eficaços per sumar els punts necessaris per assolir els objectius.
Va parlar durant el mercat de dues necessitats: central i migcentre. Teniu la sensació que no l’escolteu? Creu que la plantilla està incompleta?
He dit que era una prioritat, finalment no ha arribat. Parlàvem d’Ilaix com un 8 o un 10, sempre sense la sortida de Wass. Ha sortit Wass i no hem cobert aquesta posició. Jo sóc l’entrenador del València CF i intentaré que l’equip doni el màxim rendiment i sumar el màxim nombre de punts. Aquests nois ens ajudaran, vénen amb il·lusió, tenen energia i segur que ens ajudaran.
Hi ha hagut consens a l’hora d’enfocar el mercat de fitxatges o s’ha desmarcat?
Dins un consens jo vaig traslladar les necessitats que com a tècnic considerava, però si no han arribat els jugadors com un migcampista és perquè el Club no haurà pogut o no s’haurà trobat el jugador de nivell València CF per reforçar-nos.
Creu que aquest mercat és il·lusionant o decebedor? Ha insistit que ha marxat Wass i que no ha arribat un migcampista. El noto decebut.
No. No posaré cap adjectiu. A partir d’ara jo no sóc el portaveu de tot, només de l’equip, del dia a dia i de la competició. hi haurà altres persones portaveus, jo no controlo a nivell econòmic ni a altres nivells que se m’escapen, jo ja he contestat totes les preguntes relatives al mercat. La plantilla que tenim és la millor i m’abocaré al 100% perquè el València CF estigui el més amunt possible.
Com està Cillessen? És més greu la lesió que té del que semblava? Com evoluciona Gabriel Paulista?
Jo no sóc el portaveu d’aquests temes, hi ha portaveus a nivell mèdic que els han d’informar de com van les lesions. La lesió de Cillessen no és de les importants, està en readaptació, potser per demà no hi és, però podem comptar amb ell. Gabriel Paulista va força bé, però no puc dir quan reapareixerà.
Per on creu que és més viable que l’equip pugui arribar a competició europea, per mitjà de LaLiga o de la Copa del Rei?
Donarem importància al partit de demà, que és tremendament important, tenim la possibilitat d’estar a semifinals de la Copa. Juguem a Mestalla i davant la nostra afició, serà un partit important. Hem preparat el partit amb màxim interès i volem passar aquesta eliminatòria, que ens ficaria en una semifinal. Serà molt bo pel Club, l’afició i per tot. Després ens centrarem a LaLiga, on intentarem deixar l’equip el més amunt possible. No podem parlar dobjectius a llarg termini, confiem a donar el millor rendiment possible.
Tenint en compte que la seva relació respecte a alguns departaments del Club no és la ideal, pot assegurar que l’any que ve vulgui voler continuar entrenant el València CF?
Això és una percepció que poden tenir a nivell extern. Hi ha una relació bona i professional. Qualsevol mena d’especulació forma part del món del futbol i la premsa. No estic pensant encara en la temporada que ve, sinó en el moment actual, hem d’aconseguir punts ia partir d’aquí veure fins on som capaços d’arribar.
Sembla que no ho assegura.
M’estàs fent una pregunta que no em pertoca a mi de cap manera, jo no sóc el portaveu d’aquest tema, de l’equip només. No podem parlar de la temporada que ve quan hem passat l’equador de la primera volta, encara queda un món.
Va ser clar al perfil dels reforços que necessitava l’equip. Els jugadors que han arribat coincideixen amb aquests perfils?
Hi ha jugadors que sí que n’havíem parlat i coincideixen. La posició de migcentre no s’ha cobert, no responsabilitzaré ningú perquè no en sé els motius, no és la meva tasca ni els puc controlar.
L’equip està a quatre partits per arribar a Europa per la via de la Copa. A què dóna més prioritat a la Copa oa LaLiga?
A totes dues, les diferències es redueixen molt ràpid a LaLiga, cap equip abaixa els braços i es lliura. Tot està molt comprimit i serà una lluita titànica per assolir els objectius. Dono molta importància a la Copa del Rei i moltíssima a LaLiga.
Aquests tres reforços permetran canviar el sistema de joc?
Anirà en funció de les possibilitats i del rendiment de l’equip. Aquesta setmana no tenim Omar Alderete, que està lesionat, i això et limita la possibilitat de jugar amb un dibuix o un altre. Ens ha passat al llarg del campionat, que les lesions ens han limitat, com és el cas de Thierry Rendall. Anirà en funció d’això i del que considerem sobre la base del rendiment de l’equip. A mi em pot agradar un dibuix tàctic, però de vegades et veus forçat pel rendiment i les baixes.
Quin partit espera davant del Cadis CF?
Un partit tremendament complicat i difícil, a la seva ment està el mateix que tenim nosaltres, poden fer història i ficar-se a semifinals de Copa del Rei. Tots dos venim de descansar, de l’aturada de la lliga, ells recuperen jugadors importants, han fet incorporacions com Lucas Pérez i són un equip que des del canvi d’entrenador han millorat. Són un grandíssim equip i volen passar a semifinals, però estem preparats i mentalitzats, és una oportunitat única.
Com veu els tres fitxatges per jugar a curt termini?
Són molt disciplinats, a algun li falta aquesta experiència, però els veig bé físicament, fins i tot Bryan Gil, he estat parlant amb ell avui i se’l veu amb moltes ganes. Ve d’entrenar a la Premier League. Van tenir quatre dies de descans, però tots estan disponibles per al proper partit. Ilaix i Bryan Gil ja coneixen LaLiga i el que pot tenir una mica de dificultat és només Eray Cömert.
El porter és Jaume Domènech. Té algun motiu per canviar aquesta dinàmica? Li ha traslladat Mamardashvili alguna mostra de descontentament?
Tenim tots dos disponibles, són decisions que pren l’entrenador i que parlo amb els tècnics de la porteria. La decisió la prenc jo i qualsevol dels dos està disponible. Giorgi va tenir un protagonisme alt a l’inici, va sortir de l’equip no perquè ell fos responsable de res, però ho hem recuperat, treballa bé i està en condicions igual que Jaume.
Heu tingut contacte directe amb Peter Lim aquest mercat?
No, no he tingut contacte directe, he estat en contacte amb el president i amb la Corona.
Ha dit que no és el portaveu de determinats temes. Amb la seva postura respecte al Club a l’hora de treballar conjuntament o del Club respecte a vostè, es pot treballar així més temps?
Jo sóc professional, estic obligat a fer la meva feina. No hi ha hagut cap canvi, jo no puc parlar-ne constantment, no puc estar desgastant-me constantment i ser el portaveu de departaments que no són els meus. Jo he de parlar de futbol única i exclusivament perquè és la meva feina.
Veu perillar la permanència?
No penso en aquesta possibilitat, sóc optimista, penso a sumar punts per acostar-nos als llocs de dalt. No podem pensar a Europa quan no hem estat capaços de guanyar cap equip de la zona alta de la classificació, a veure si som capaços d’aconseguir-ho. Ens agradaria lluitar pel campionat, és clar.
Pot entendre que pensem que vostè alimenta rumors sobre la seva possible no continuïtat l’any que ve?
No estic tranquil, sóc una persona que no pensa en el futur. El meu missatge als futbolistes és aquest, pensar en el present, el partit de demà i després ja serà la Reial Societat. Aquest és l’objectiu, no alimento absolutament res, estic tranquil, treballo amb la màxima professionalitat. Tothom que treballa amb mi ho sap i treballaré perquè el València CF estigui el més amunt possible i deixaré fins a l’última gota de suor. No em posaré cap límit. Per mi aquests jugadors són els millors.
No us sorprèn que no hagi parlat amb Lim en aquest mercat hivernal?
No, no hi va haver cap promesa, ens vam emplaçar i suposo que la propietat tindrà els motius i l’agenda. A través del president es decidiran temes del dia a dia i del Club.
El València CF és favorit davant del Cadis CF?
Favorit ho ets per història, però això serveix de molt poc al futbol. La nostra afició ens dóna una energia i un plus, estic segur que estarà encoratjant l’equip i he de donar les gràcies a l’afició perquè sempre han estat amb l’equip. Jo tenia una opinió molt bona de l’afició del València CF, però ara puc dir que és la millor que he tingut perquè sempre està encoratjant i animant l’equip, això és digne d’agrair. A partir d’aquí són onze contra onze i confiem que demà fem un grandíssim partit.
Disculpi que li preguntem per altres temes, però vostè està assegut aquí davant dels mitjans.
Jo sóc l’entrenador, jo els entenc perquè són professionals i estan en el dia a dia, han de fer la feina, però hi ha temes que se m’escapen i no sabria donar una opinió que desconec perquè no estic informat.
Josep Bordalàs sent que se li ha fallat des del Club al no venir un altre migcampista? Tenen ofici els fitxatges que han arribat?
Ja hi he respost, ara hem de pensar en el present. Pel que fa a l’ofici, tenim la mitjana més jove del campionat i és evident, no pas perquè ho digui jo. El jugador ha de madurar, saber manejar els temps del partit i no ens podem lamentar per falta d’ofici. Queda el que queda, ens hi hem d’aferrar i treure’n el màxim rendiment. Ara a competir.
Quant important ha estat Bordalàs per a l’arribada de Bryan Gil?
No ho sé, em consta que el Club ha fet la seva feina per incorporar-lo, sense la feina del Club és impossible que arribin jugadors. Jo ja vaig parlar als Jocs Olímpics amb ell, també fa poc i és un noi que li he inspirat confiança igual que ell a mi. Ha decidit venir perquè és un gran Club, coneix els companys i entre tots l’hem convençut perquè vingui, estem segurs que ens ajudarà. Té un gran compromís, ho dóna absolutament tota, té coses diferents i ens ajudarà.
Té millor plantilla o pitjor que abans del mercat d’hivern?
Ho veurem, però van sortir 6 jugadors i en van arribar 3. Un era titular, els altres no tenien aquest protagonisme. A veure si s’adapten els nois, ho donaran tot per ajudar-nos. Tindran un gran compromís, cal ser optimistes i pensar que les coses aniran el millor possible.
Informació i Foto: Valencia CF