L’Ajuntament de Valencia ha prorrogat el contracte del servici “Menjar a domicili”
L’Ajuntament ha prorrogat el contracte del servici “Menjar a domicili” que estarà vigent fins a abril de 2027. Este programa, que durant l’any 2025 ha atés 869 persones majors o en situació de vulnerabilitat, compta amb un pressupost de més de 3,1 milions d’euros (3.150.972 euros) i disposa de fins a 1.350 places, “per la qual cosa no existix llista d’espera”, segons ha assegurat hui la regidora de Servicis Socials, Marta Torrado.
“L’objectiu d’este recurs és promoure l’autonomia personal, previndre situacions d’aïllament i garantir una alimentació adequada per a les persones usuàries”, ha destacat l’edil després de detallar que este servici es dirigix, principalment, a persones majors de 65 anys i, de manera excepcional, a persones menors amb diversitat funcional o situacions de dependència.
“De fet, el perfil de les persones usuàries mostra un clar predomini de persones d’edat avançada. El 42% té entre 76 i 85 anys, mentre que el 28% supera els 86 anys”, ha detallat Torrado que també ha quantificat el servici per sexes (el 63,6% de les persones beneficiàries són dones) i per Centres Municipals de Servicis Socials. Per nombre de persones ateses destaquen el de Campanar (144), Patraix (95), Sant Marcel·lí (88) i Salvador Allende (82).
Més de 328.000 menús repartits en 2025
Marta Torrado també ha subratllat que el servici disposa de 25 vehicles de repartiment i 18 rutes diàries, “que permeten cobrir tots els districtes de València i assegurar el lliurament puntual dels menús”.
Segons la memòria d’este servici, durant l’any passat es van servir 328.918 menús a domicili, la qual cosa suposa una mitjana de 901 menjars diaris, “adaptades a les necessitats nutricionals de les persones usuàries, i dietes específiques personalitzades per a diferents situacions mèdiques.”, ha apuntat la regidora en destacar: “El 60% dels productes frescos utilitzats procedix de proveïdors de proximitat, la qual cosa contribuïx a donar suport al comerç local i garantir aliments de qualitat”.
Alt grau de satisfacció
Pel que respecta a la valoració de les persones usuàries, les enquestes realitzades reflectixen una valoració “molt positiva” del servici, especialment quant al tracte del personal de repartiment, que obté un 83% de valoracions positives.
A més, Marta Torrado ha ressaltat que “esta iniciativa també permet detectar possibles situacions de vulnerabilitat o risc social, que són traslladades als servicis socials municipals per al seu seguiment” “I a més del subministrament d’aliments, el programa incorpora activitats complementàries orientades a fomentar l’envelliment actiu i combatre la soledat no desitjada, com a xarrades nutricionals, activitats socioculturals, celebracions en dates assenyalades o iniciatives intergeneracionals amb escolars”, ha conclòs.
Informació i Foto: Ajuntament de Valencia