La Unitat Pedagògica de l’Hospital General d’Universitari de Castelló (HGUCS) atén una mitjana anual de 800 alumnes i alumnes d’entre 3 i 21 anys hospitalitzats al centre.
Des Educació Infantil fins a Educació Secundària passant, en menor grau, per alumnat de Batxiller i Formació Professional, el servei ofereix la continuïtat del procés educatiu de cada alumne i alumna hospitalitzat en funció del temps d’estada, el tipus de patologia, l’edat i les necessitats educatives particulars de cada alumne.
L’escola també està oberta als pacients pediàtrics de les consultes externes que acudeixen de forma ocasional o periòdica a realitzar-se alguna prova ambulatòria i el tractament els impedeix assistir a classe durant aquell matí.
L’objectiu del servei, integrat actualment per tres mestres especialistes en Pedagogia Terapèutica, és millorar la qualitat del temps que els nens passen a l’hospital i mantenir la seva formació acadèmica en coordinació amb amb els seus centres de referència i els seus companys d’aula.
A més, la Unitat Pedagògica fomenta la utilització del temps lliure a l’hospital mitjançant l’organització d’activitats lúdiques i de temps lliure com les festivitats de Nadal, Carnestoltes o Pasqua.
La Unitat compte per a la seva activitat amb una aula equipada amb tot tipus de recursos educatius i en els casos en què és necessari, les professionals acudeixen a les habitacions per atendre els infants que es troben enllitats, així com a la UCI pediàtrica de l’hospital .
Amb la seva tasca diària, la Unitat Pedagògica del HGUCS fa de la planta de Pediatria un ambient molt més escolar i familiar, sumant aprenentatge als nens i nenes durant la seva estada hospitalària.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana

