La Generalitat inverteix 25 milions en la reparació i millora del parc públic d’habitatges i propietat de EVha
La Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, a través de l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVha), ha invertit prop de 25 milions d’euros en la reparació, millora i conservació d’habitatges del parc públic de la Generalitat així com habitatges protegits propietat de EVha.
La consellera d’Habitatge, María José Salvador, ha assegurat que “les xifres d’aquesta legislatura demostren el gir de 180 graus que l’actual Consell ha donat en política d’habitatge en aquests últims tres anys i mig”. “L’habitatge no només ha passat a estar situada en primer lloc en el nom d’una conselleria, sinó que també ha passat a ser una prioritat per al Govern valencià”, ha indicat.
“Després d’anys d’abandonament i de no aplicar una política d’habitatge real, el Consell va llançar en 2015 un Pla de Dignificació de l’Habitatge Social per revertir la situació en què es trobava el parc públic d’habitatge, amb centenars d’habitatges en estat ruïnós i sense poder posar a disposició de les persones que més ho necessitaven “, ha assenyalat.
La inversió realitzada tant en habitatge social com en els habitatges propietat de EVha “ha experimentat un augment sense precedents en arribar als més de 24,9 milions d’euros per millorar les condicions dels habitatges enfront dels escassos 4,9 que es van destinar en tota la legislatura anterior “. “Això suposa que s’ha quintuplicat la inversió”, ha explicat Salvador.
Així, des de juliol de 2015, la Conselleria ha reparat un total de 1.077 habitatges, de les quals 758 correspon a habitatges socials i 319 propietat de EVha. A més, treballa en la reparació d’altres 147.
Del total d’habitatges del parc públic que ha estat reparades aquesta legislatura, 627 corresponen a la província de València, 257 a la d’Alacant i 193 a la de Castelló. Tots aquests habitatges s’han adjudicat a persones amb necessitats habitacionals i també per facilitar l’accés a l’habitatge.
“La nostra política té com a objectiu el rescat de les persones i dels col·lectius més vulnerables però també oferir habitatges a aquelles persones que encara que no estiguin en situació de vulnerabilitat no poden accedir en condicions normals a un habitatge del mercat lliure”, ha apuntat.
ARRUs en marxa
A més, en aquesta legislatura, “per primera vegada, el Govern de la Generalitat ha impulsat àrees de regeneració i Renovació Urbana (ARRU) en determinats grups d’habitatge públic per afavorir la recuperació urbana, residencial, social i econòmica de les zones en què s’intervenen “, ha indicat Salvador.
A finals de novembre van començar les obres dels ARRU de la Coma a Paterna, amb una inversió de 3,2 milions d’euros així com el del grup Sant Llorenç de Castelló de la Plana, amb un cost de 681.200 euros. Durant el mes de desembre també es van iniciar els treballs del ARRU en Baix Vies a Sagunt, amb 707.200 euros d’inversió, i en el grup de Els Palmerars d’Elx, en el qual es destinen més de 2,1 milions d’euros.
Les obres se centren principalment en l’adequació de vestíbuls i elements comuns, la millora de l’accessibilitat i l’enllumenat, la reestructuració dels espais públics, la reparació de les xarxes de sanejament i l’adequació a normativa de subministraments elèctrics i d’aigua.
Reinici obres paralitzades
Un altre dels objectius de la Generalitat durant aquesta legislatura ha estat l’impuls de les VPO. Així, s’ha iniciat un pla de reactivació d’obres d’habitatge protegit que van ser paralitzades en diversos municipis per governs anteriors per falta de planificació i finançament.
La consellera ha explicat que aquest pla contempla la finalització de vuit promocions d’habitatges amb una inversió de 6,3 milions d’euros per ampliar el parc d’HPO de lloguer assequible a 111 habitatges més.
En l’actualitat, està en procés de licitació les obres de rehabilitació d’un edifici abandonat al carrer Teixidors 18 de València, al barri de Velluters, que durant anys va estar ocupat il·legalment. També s’acaben de licitar les obres de terminació d’un edifici de 42 habitatges protegits a Aspe (Alacant) i d’un altre bloc de vuit habitatges a la Plaça de l’Arbre 2 de València.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana