Cultura

La dramaturga Jana Pacheco presenta el seu nou projecte de mediació “Som infància” al MUA

La dramaturga, directora d’escena i historiadora de l’art Jana Pacheco oferirà una trobada oberta demà dimecres 26 d’abril al Museu de la Universitat d’Alacant (MUA), a les 17 hores, en col·laboració amb la XXXI Mostra d’Autors Contemporanis d’Alacant. Amb el títol «Inclusió i Mediació a les Arts Escèniques. Feminisme, activisme i transformació», aquesta trobada serà el marc de presentació del proper projecte de mediació de l’artista “Som infancia”, en què l’autora conjuga la dramatúrgia i la posada en escena amb el taller A cuatro manos, pensat per a nens i nenes que es vulguin divertir a través de l’escriptura i el teatre.

En aquesta trobada s’abordaran els seus processos com a creadora i mediadora, amb un vincle entre la genealogia de dones, la dramatúrgia visual i la inclusió social. El feminisme ha estat el motor fonamental en la trajectòria de Jana Pacheco: posar la vida al centre, generar vincles, advocar per l’accessibilitat, treballar amb i per a la infància, i investigar des de l’íntim i el personal a la recerca de la transformació social i els espais comuns.

Jana Pacheco

Dramaturga, directora d?escena i historiadora de l?art. Ha estrenat obres com Justo antes de l’aleteig (Cuarta Pared) La tomba de María Zambrano -peça poètica en un somni-, o Rosario de Acuña. Ràfegues d’Uracà (Teatre Valle Inclán-Centre Dramàtic Nacional) Camille (Teatre la porta estreta). El 2017 comença a treballar en projectes de mediació escènica a partir de la investigació entre la memòria històrica i el territori. Dirigeix De veu en veu. Memòries Urbanes de Vicálvaro (Imagina Madrid, Intermediae-Matadero Madrid), una obra de teatre caminada que recull la memòria i les veus d’un barri. També ha desenvolupat projectes a festivals com la XIII Biennal de l’Havana com Si estiguessis en una illa… (Museu Nacional de Belles Arts de l’Havana), al costat de la comissaria Paz Ponce. Des de llavors, la mediació ha estat una via d’expressió artística que li ha permès desenvolupar tallers i performances inclusives com Deseo després existeixo (Museu Carmen Thyssen de Màlaga i Programa 21 districtes de l’Ajuntament de Madrid); Dones a l’Assemblea (Museu Nacional d’Art Romà de Mèrida) o Parpellejos (Museu Reina Sofia de Madrid).

Informació i Foto: Universitat Alacant

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint