Site icon Notícies Dígitals

La Comunitat Valenciana va registrar el 2018 el seu màxim històric en turisme internacional amb 9,2 milions d’arribades i una despesa de 8.944.000 d’euros

La Comunitat Valenciana ha registrat el 2018 el seu màxim històric en turisme internacional, tal com ho mostren les enquestes publicades per l’INE de Moviments Turístics en Frontera (Frontur) i l’Enquesta de Despesa Turística (Egatur).

D’aquesta manera, els turistes internacionals que van visitar la Comunitat Valenciana en 2018 van superar els 9 milions (9.208.898), amb un increment del 3,2% interanual i van gastar 8.944,7 milions d’euros, fet que suposa un augment del 4, 9% respecte al 2017.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha valorat aquests resultats com “positius, ja que aquestes xifres marquen la rellevància i el posicionament com a destinació en els mercats internacionals de la Comunitat Valenciana”.

A més, Colomer ha afegit que “hem de seguir valorant aquestes xifres amb prudència i treballar en els objectius que ens vam marcar a principi de legislatura i que ens estan reportant bons resultats, que seran més evidents a mig i llarg termini”.

En aquesta línia, ha recordat el treball que es realitza des de Turisme per a “la creació i desenvolupament de producte, de qualificació i de capital humà, que seguirà sent la pauta a seguir en aquest 2019”.

Cal ressaltar que els resultats de les enquestes mostren que es tracta de les millors dades de turisme internacional per a la Comunitat Valenciana de tota la sèrie històrica i suposa una de les majors pujades interanuals de tot el conjunt nacional en el nombre de turistes estrangers que ens han visitat.

Resultats arribada de turistes estrangers

L’enquesta Frontur publicada per l’INE mostra que la Comunitat Valenciana va rebre en 2018 un total de 9.208.898 turistes, xifra que representa un increment interanual (3,2%), per sobre de la mitjana d’Espanya (1,1%).

Pel que fa als mercats, el Regne Unit manté el nombre de turistes registrat en 2017, amb un lleuger increment del 0,7%. A més, també mostren estabilitat dels mercats francès i nòrdic. Així mateix, els resultats mostren importants increments en les arribades de turistes procedents d’Itàlia (+ 22,6%), d’Alemanya (+ 7,1%), Holanda (+ 9,5%) i Bèlgica (+ 16%).

Les entrades de turistes estrangers per aeroport es van incrementar en 2018 un 4,6% interanual i per carretera un 1,8%. L’aeroport d’Alacant-Elx creix un 1,2%, mentre que destaca l’evolució de l’aeroport de València un 17,9%.

Així mateix, l’enquesta Frontur mostra que els viatges per motiu d’oci i vacances han augmentat en 2018 un 4,7% interanual i el turisme de negocis i motius professionals s’ha incrementat un destacat 8,7% durant l’any passat.

Despesa realitzada pels turistes estrangers

L’enquesta Egatur que ha publicat l’INE mostra que, el 2018, el nombre de turistes internacionals que va visitar la Comunitat Valenciana va gastar 8.944,7 milions d’euros, fet que suposa un augment del 4,9% interanual, per sobre de la mitjana nacional (3,3%).

La mateixa enquesta indica que, el 2018, el major volum de despesa a la Comunitat Valenciana el van realitzar turistes britànics, amb un total de 2.559,7 milions d’euros; seguit per francesos, que van desemborsar 1.143,7 milions d’euros; nòrdics, amb 923.400.000, i holandesos, amb 639.300.000 d’euros.

Pel que fa a les variacions interanuals, destaca l’increment registrat per turistes italians, que augmenta un 21,2% respecte al mateix període de 2017; la despesa realitzada per turistes alemanys s’incrementa un 10,1%; a més, turistes nòrdics han incrementat la despesa en un 8,3%; Holanda incrementa la despesa en un 7,6%; Bèlgica un 7,5% i França un 5,9%.

A més, el primer mercat emissor de turistes estrangers per a la Comunitat Valenciana, Regne Unit, ha incrementat la despesa turística el 2018 un 3,92%.

D’altra banda, l’enquesta Egatur mostra que, el 2018, la despesa mitjana per turista és de 971 euros i la despesa mitjana diària se situa en 98,5 euros, un 2,9% superior al registrat el 2017. L’estada mitjana per turista internacional a la Comunitat és de 9,9 dies, superior a la mitjana espanyola situada a 7,4 dies.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana
Exit mobile version