Cultura

La Biblioteca Valenciana acollirà el fons bibliogràfic i documental sobre el carlisme donat per Evaristo Olcina de forma gratuïta

La Biblioteca Valenciana ‘Nicolau Primitiu’ acollirà el fons bibliogràfic d’Evaristo Olcina Jiménez donat per ell mateix de manera gratuïta amb materials bibliogràfics i documentals relacionats amb el carlisme.

El DOGV ha publicat l‟acceptació d‟aquesta donació per part de la Conselleria d‟Educació, Cultura, Universitats i Ocupació per considerar-se d‟interès per al patrimoni cultural de la Generalitat i dels valencians.

D’aquesta manera, la Biblioteca Valenciana conforma el ‘Llegat Evarist Olcina’, compost per al voltant de 900 documents entre els quals hi ha llibres, fulletons, publicacions periòdiques, manuscrits, plecs de cordill, targetes postals i discos.

Els materials bibliogràfics i documentals donats abasten la sencera història del carlisme des de 1833 fins a l’actualitat, destacant continguts de personatges històrics com el General Cabrera, conegut com ‘El Tigre del Maestrat’, amb especial rellevància a les comarques septentrionals de la Comunitat Valenciana.

La Biblioteca es compromet a posar tots els mitjans necessaris per garantir la conservació, organització, funcionament i difusió del material donat, que queda al servei de la investigació històrica i cultural i que s’ampliarà amb noves i futures aportacions del donant.

Cal assenyalar que la Biblioteca Valenciana té com a missió reunir, conservar i difondre el patrimoni bibliogràfic valencià. Així mateix, una de les formes habituals d’adquisició de materials bibliogràfics i documentals que exerceixen un paper important per a l’enriquiment de la col·lecció de la biblioteca és la donació. Aquesta permet l’ingrés de documents de gran valor absent als seus fons, de vegades únics o que permeten completar alguna col·lecció.

Evaristo Olcina

Evaristo Olcina Jiménez (Elx, 1938) advocat, secretari general federal del Partit Carlista entre els anys 2000 i 2009, escriptor i investigador, ha publicat obres com ‘El carlisme i les autonomies regionals’ (1974), ‘Carlisme i autonomia al País Valencià ‘ (1976) o ‘De Carlisme i carlins’ (2015). Així mateix, ha dirigit ‘El Federal’ del 1999 al 2009 i ha estat col·laborador de múltiples publicacions.

Des de molt jove es va interessar pel tema carlí i això, unit a la seva gran afició pels llibres i les antiguitats, va fer que reunís una important col·lecció carlina que ofereix ara com a donació a la Biblioteca Valenciana.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint