Galvañ: “Més de 2.800 persones aturades treballaran mentre es formen en un ofici als tallers mixtos de Labora”
El secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, ha anunciat que Labora, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha aprovat els tallers mixtos, on més de 2.800 persones aturades treballaran mentre aprenen un ofici als seus municipis.
Galvañ ha informat que Labora ha engegat tres projectes mixtos als quals destinarà 70 milions d’euros per impulsar l’ocupabilitat de la ciutadania: les Escoles Taller, Acció Inserta i els Tallers d’Ocupació.
El director general de Labora ha destacat especialment les Escoles Taller, nova modalitat adreçada a joves d’entre 16 i 29 anys, que busca donar formació en un ofici alhora que se’ls paga un salari a joves aturats de difícil inserció laboral. Labora ha destinat 9 milions d’euros a posar en marxa 26 projectes dels quals se’n beneficiaran 380 joves.
Galvañ ha posat èmfasi que Labora ha posat en marxa per primera vegada el programa d’Escoles Taller dirigit de manera específica als més joves. “L’ocupabilitat de la joventut és una prioritat per al Consell”, ha assegurat el secretari autonòmic d’Ocupació, que ha esmentat el programa ‘Primera Experiència’, que ha possibilitat que 104 joves obtinguin un contracte al sector públic valencià.
Al costat de les Escoles Taller també s’ha convocat el programa mixt d’ocupació i formació ‘Acción Inserta’, dirigit a persones en situació de vulnerabilitat i que beneficiarà 540 persones aturades. En total, seran 23 els projectes a què el Servei Valencià d’Ocupació i Formació destina 7,3 milions d’euros.
Finalment, els Tallers d’Ocupació beneficiaran 1.970 persones aturades de tota la Comunitat Valenciana que participaran en algun dels 96 projectes aprovats a què la Generalitat destina 54 milions d’euros.
Aquest programa mixt es realitza en col·laboració amb els ajuntaments, les mancomunitats, els ens públics que en depenen, pactes territorials d’ocupació, així com associacions, fundacions i altres entitats privades sense ànim de lucre. Cal ressaltar, a més, que aquest any la meitat de les persones participants seran dones.
“Aquests tallers són una de les apostes més decidides de Labora, Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la formació com a eina indispensable per millorar l’ocupabilitat de les persones”, tal com ha declarat el secretari autonòmic d’Ocupació.
Galvañ ha destacat que el fet de comptar des del primer dia de la formació amb un contracte de treball “dóna l’oportunitat als beneficiaris de cobrar un salari, de manera que es poden dedicar de manera íntegra a aquesta formació i adquirir l’experiència imprescindible que els doni una oportunitat laboral a l’ofici que es trobin aprenent”, ha manifestat.
Entre les especialitats que s’ofereixen per a la formació de l’alumnat hi ha jardineria, paleta, instal·lació d’infraestructures de telecomunicacions, administració, animadors de lleure i activitats culturals, conservació i millora de muntanyes, repoblacions forestals, creació de microempreses o atenció sociosanitària, entre altres.
Sol·licituds
Per sol·licitar formar part d’un taller d’ocupació és imprescindible estar d’alta a LABORA com a demandant d’ocupació i fer-ho constar a la demanda tal com s’explica en aquest videotutorial.
Les persones interessades també es poden posar en contacte amb el seu Espai Labora.
Les bases i la convocatòria que han de regir per a la selecció de l’alumnat participant en tallers d’ocupació es poden consultar al següent enllaç.
Pràcticament tots els projectes dels tallers d’ocupació constaran d’un itinerari formatiu amb la impartició consecutiva d’un certificat de professionalitat de nivell 1 i un altre de nivell 2 o bé un nivell 2 i un altre nivell 3, de la mateixa família i àrea professional .
Així mateix, lalumnat rep formació en Inserció Laboral, Sensibilització Mediambiental i Igualtat de Gènere, Alfabetització Informàtica: Informàtica i internet i Formació Bàsica de Riscos Laborals.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana