El LevanteUD no aconsegueix sumar cap punt de la seua visita a Sevilla (1 a 0)
Llevant UD: Aitor Fernández; Miramón, Cabaco, Vezo, Toño; Radoja, Campanya, Melero (Vukcevic, 72 ‘); Hernani (Bardhi, 63 ‘), Morales i Roger (Borja Mayoral, 84’).
Àrbitre: Quadra Fernández (Col·legi Balear). Va amonestar als sevillistes Fernando (57 ‘) i Koundé (76’) i, per part del Llevant UD, a Cabaco (14 ‘) i Vezo (92’).
Gols: 1-0, min. 85: De Jong.
El Llevant UD va tenir a prop l’empat, va aguantar tant com va poder davant d’un Sevilla FC molt bolcat cap a la victòria, sobretot en la segona meitat, i en un incomptables llocs per Jesús Navas ja a la recta final del partit i rematat de cap a la xarxa per De Jong se li va escapar el seu botí. Els granotes van sortir molt seriosos al temple de Nervión, fins i tot van gaudir d’alguna oportunitat en els primers compassos per marcar en les botes de Roger i posteriorment d’Hernani però no era el dia. Els sevillistes, però, van saber insistir més i amb el seu potencial atacant van trobar el seu premi quan el partit ja encarava els seus últims cinc minuts de joc. Ara ja toca pensar en el següent compromís davant del RCD Espanyol al Ciutat de València.
El conjunt d’Orriols va demostrar la seva personalitat durant els primers 45 minuts de partit davant d’un Sevilla FC que va mantenir el pes del joc, com es preveia en el seu temple del Ramón Sánchez Pizjuán, però davant del que no es van acovardir ni de bon tros els granotes. Bé juntes les línies, el Llevant UD també volia la seva quota de protagonisme i, amb Radoja i Campanya molt encertats en la parcel·la ampla, cadascun en la seva tasca, i sobretot Hernani molt actiu pel costat dret, inquietaven als de Lopetegui. Pel flanc del portuguès va arribar la primera ocasió de perill tot i que el centre el va posar Radoja perquè Roger colpegés de primeres i la pilota marxés fora, desviat per Koundé, si bé el col·legiat no va advertir el córner. Per aquesta mateixa banda, tot i que atacant per als de Nervión, pujava el més perillós dels amfitrions, Sergio Reguilón. El lateral esquerrà centrava perquè rematés en primer terme Nolito i la pilota la interceptés Miramón: aquesta va caure en el punt de penal on arribava Banega per xutar molt per sobre del travesser.
Les cartes cap per amunt, la trobada no va ser gurrumino pel que fa a les jugades ofensives dels contendents. De nou per aquesta banda de banquetes, Hernani rebia per alt per baixar-primer i després anar-se’n del seu parell i posar a prova la fortalesa de Vaclik: el portuguès va voler col·locar-la al segon pal i el porter va ficar la cama dreta per aclarir el perill. En l’estira i arronsa, l’altra daga dels sevillans, Lucas Ocampos, centrava perquè arribés com un avió Reguilón i la empalase amb tot i, com no, va aparèixer en escena la figura d’Aitor Fernández per protagonitzar el gran aturada del primer temps. El de Mondragón també li amargaria aquest tram del xoc a Chicharito en sortir com una pantera davant l’arribada del mexicà. Amb la seguretat del meta granota i el joc ja una mica més travat, Quadra Fernández assenyalava el camí dels vestidors.
Durant bona part del segon temps, el Llevant UD va donar la sensació de poder aguantar el resultat, serrant les dents d’una banda i, a més, perquè el Sevilla FC no era capaç de trobar el bon encert per batre Aitor Fernández. Els locals, volent agradar a la seva parròquia, es van llançar a pel gol i van gaudir de diverses oportunitats per aconseguir-ho, amb un Jesús Navas que va ser un punyal pel seu carril. Nolito i Chicharito desaprofitaven les seves oportunitats i el porter basc sempre era al seu lloc fins a l’entrada d’Oliver Torres i De Jong. Al 84 ‘, una nova incorporació de Navas va acabar en un centre del dels Palaus i el davanter neerlandès es va avançar per rematar de cap al fons de la xarxa. La millor ocasió per als granotes va ser un lliure directe en bona posició de què va disposar Enis Bardhi però el seu tret li va sortir centrat i als guants de Vaclik. El va tenir a prop l’equip de Paco López que, però, es va tornar de buit davant d’un Sevilla davant el qual va resistir tot el que va poder.
Incidències: Estadi Ramón Sánchez Pizjuán. Jornada 9 de Laliga Santander 2019-20. Els jugadors del Llevant UD van lluir una samarreta a l’inici del partit en suport a Raphael Dwamena.