El Grup Municipal del PP reivindica una igualtat real i efectiva i un Castelló més igualitari amb motiu de la celebració del 8 de Març ‘Dia Internacional de la Dona’
El portaveu del Grup Municipal del Partit Popular a l’Ajuntament
de Castelló, Sergio Toledo, ha anunciat avui que ha presentat “una declaració institucional
dirigida al proper ple municipal del proper dijous 26 de febrer i amb motiu de la proximitat
de la celebració del 8 de març Dia Internacional de la Dona.
Toledo ha explicat que malgrat la ja llarga tradició en la celebració d’aquesta data i dels
avenços aconseguits, en matèria d’Igualtat de drets i oportunitats de dones i homes,
«segueix sense ser suficient un reconeixement formal. La normativa internacional i europea exigeix als
governs l’adopció de mesures per assolir la igualtat real i efectiva de drets i
oportunitats i eliminació de les discriminacions per raó de sexe”.
El regidor ha afirmat que “aquesta data constitueix un recordatori que encara queda tasca per
fer i no cal oblidar la vulneració dels drets de les dones ni, per descomptat, la
manifestació més greu dels atacs a la igualtat de drets, que és la violència contra les
dones, una xacra social que persisteix a la nostra societat, que cada any es cobra la vida de
desenes de dones a Espanya i que no tenen cap cabuda en una societat democràtica”.
“A l’Ajuntament de Castelló de la Plana, des de l’any 2007, estem treballant per la
igualtat d’oportunitats de dones o homes a través de la definició dels plans
municipals digualtat. I amb la propera aprovació del IV Pla municipal d’Igualtat de
oportunitats de dones i homes 2026-2029, reafirmem el compromís polític municipal amb
la igualtat doportunitats de dones i homes. Aquest Pla és el resultat dʻun procés
participatiu, per la qual cosa té la vocació de reflectir el màxim consens social i polític”,
El portaveu del Partit Popular al consistori ha posat també èmfasi que “la nostra
prioritat és també protegir les dones davant la violència de gènere, i per això, a coordinació amb Policia Local i Subdelegació de Govern amb el Protocol Zero, hem
reforçat la protecció policial de les víctimes, que ara es proporciona amb la valoració policial
d’existència de risc, encara que encara no hi hagi resolució judicial. Una iniciativa en què la ciutat
de Castelló ha estat de les primeres d’Espanya a posar-la en marxa”.
Així, el regidor ha expressat que “aquest 8 de març, reafirmem el nostre compromís de construir
un Castelló i una societat igualitària, on totes les dones es puguin desenvolupar plenament,
sense barreres ni discriminació. I, per això, el Grup Municipal Popular vol elevar al ple de la
Corporació la següent aquesta declaració institucional en què es proposa convidar a tota la
comunitat a sumar-se a aquesta commemoració ia reflexionar sobre la importància de la igualtat de
gènere en la construcció d’un Castelló més just i equitatiu, lliure i segur per a tothom i per a
totes”.
Informació i Foto: PP Castelló