DestacatEsports

El FACSA Playas de Castellon lidera la participació al Campionat d’Espanya Sub20 de Sabadell amb l’objectiu de conquerir el medaller nacional

La temporada de short track arriba al final aquest cap de setmana, 21 i 22 de març, a la Pista Coberta de Catalunya Carmen Valero, a Sabadell. En aquesta 52a edició del Campionat d’Espanya Sub20, el Facsa-Platges de Castelló torna a demostrar la seva hegemonia quantitativa i qualitativa en encapçalar la llista d’inscrits a nivell nacional. Un total de 25 atletes (15 homes i 10 dones) han aconseguit les exigents marques mínimes per defensar els colors del club en una cita que reuneix el millor de la generació més prometedora del país.

La direcció tècnica del club ha fixat un ambiciós objectiu d’entre 9 i 11 medalles, aspirant no només a encapçalar el medaller, sinó també a revalidar el triomf a la classificació per punts de finalistes, que premia la solidesa de tot l’equip.

Opcions de podi a totes les disciplines

A la categoria masculina, el club compta amb serioses opcions de metall en pràcticament tots els sectors. Destaquen noms com Alexandre de la Vídua als 1.500 metres i el vallista Marcos Bautista, tots dos situats a la segona posició del rànquing nacional. En els salts, Enzo Martínez surt com a favorit a la plata en perxa, mentre que Nicolás Clemente (altura) i el talentós Anthony Yunier Pérez (longitud) arriben amb l’ambició d’assaltar els llocs d’honor. Menció especial mereix el sector de proves combinades, on el FACSA Playas parteix amb una posició de domini absolut a l’heptatló amb Julio Pons i Ignacio Lozano, primer i tercer del rànquing respectivament.

Poder femení i versatilitat

Al quadre femení, el club presenta cartes d’altíssim nivell. La prova de 800 metres promet ser un festival castellonenc amb Aitana Parra i María March ocupant les dues primeres places del rànquing nacional. Així mateix, la internacional en cros Mara Rolli buscarà donar la sorpresa als 3.000 metres, mentre que Nadia Calonge arriba amb la vitola de favorita en triple salt (2a del rànquing) i com a candidata al podi en longitud. La potència en llançaments vindrà de la mà d’Ariadna Andrés en pes, que lluitarà pels metalls des de la quarta posició de sortida.

El valor del planter

La nodrida expedició es completa amb atletes de la talla de Samuel Matamoros, Martí Torregrosa, Alexandre Esteve, Yoel Pérez, Asier Vidal, Antonio Pérez i Ferrán Anderson en homes; i Julia García, Lorena Valero, Maia Trenco i Mar Navarro en dones.

Aquest campionat tanca el cicle hivernal de pista coberta, un període on el FACSA Platges de Castelló ha tornat a demostrar que la seva estructura de tecnificació és el motor de lʻatletisme espanyol. A Sabadell, els nostres joves no només competeixen per títols; competeixen per demostrar que el futur de l’atletisme se segueix forjant a Castelló.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint