El Consell concedeix 4 milions per impulsar el desenvolupament de 51 projectes dinnovació amb impacte en municipis de la Comunitat Valenciana
El director general d’Innovació, Juan José Cortés, ha anunciat la concessió d’uns quatre milions d’euros a ajuntaments i entitats locals per donar suport al desenvolupament de 51 projectes d’innovació amb impacte als municipis de la Comunitat Valenciana.
Cortés ha donat a conèixer la resolució de la darrera convocatòria d’ajuts del programa Territoris Innovadors de la direcció general d’Innovació durant la jornada “Innovació a les Administracions Locals”, organitzada per la Xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (Redit) en col·laboració amb la Conselleria dInnovació, Indústria, Comerç i Turisme, que dirigeix Nuria Montes.
La majoria d’aquests fons, al voltant de 2,7 milions d’euros, donaran suport a iniciatives d’R+D+I d’alt impacte transformador impulsades per 31 entitats locals amb un pes demogràfic diferent. De fet, les poblacions de petita i mitjana grandària copen el 90% de les subvencions concedides en aquest programa, segons ha explicat el director general.
Els 1,25 milions restants, que representen prop del 30 % del pressupost de la convocatòria, possibilitaran que altres vint ajuntaments de la Comunitat desenvolupin nous projectes pilot d’innovació als seus municipis respectius.
“Les administracions locals, que són les més properes a la ciutadania, han d’apostar per incorporar R+D+i, independentment de la seva mida i ubicació geogràfica”, ha exposat Juan José Cortés, que ha destacat el projecte RuralLife, impulsat per la Fundació L’Olmo, com a exemple d’innovació amb impacte social.
Aquesta iniciativa, que es provarà als municipis de Benagéber, Cases Altes, Cases Baixes, Xelva, Titaguas, Tuéjar i Aras de los Olmos, pretén pal·liar els efectes de la solitud no desitjada en poblacions en risc de despoblació mitjançant la monitorització de l’activitat diària de persones que viuen soles.
De la mateixa manera, el director general d’Innovació ha instat els ajuntaments a explorar la Compra Pública d’Innovació (CPI) com a instrument per millorar els serveis que presten a la ciutadania i dinamitzar, a més, la R+D+I que desenvolupa el sector privat.
Contribució dels centres tecnològics
Per part seva, el director general de REDIT, Gonzalo Belenguer, ha destacat el “valor d’aquestes jornades, que permeten donar visibilitat a projectes desenvolupats pels nostres centres tecnològics en col·laboració amb empreses i entitats públiques que estan transformant les nostres ciutats, fent-les més sostenibles i convertint-les en referent a nivell nacional i europeu”.
En aquest sentit, Belenguer ha afegit que, amb els serveis i recursos proporcionats pels consorcis europeus EEN Seimed i European Digital Innovation Hub (EDIH) de la Comunitat Valenciana (INNDIH), podem ajudar les nostres pimes i les administracions locals a internacionalitzar-se, augmentar la seva digitalització i, en definitiva, ser més competitives i sostenibles.
Durant l’esdeveniment, el Centre Tecnològic de Recerca, Desenvolupament i Innovació TIC (ITI) i l’Institut de Tecnologia Ceràmica (ITC) han presentat alguns projectes desenvolupats en col·laboració amb les administracions locals. També s’han exposat casos d’èxits de municipis innovadors com el sandbox urbà de València o el Sagunt Smart Thinking, presentat per l’alcalde de Sagunt, Darío Moreno.
La jornada ha finalitzat amb una taula on han intervingut Ramón Ferri, cap de l’Àrea d’Innovació i Agenda Digital de l’Ajuntament de València; Miguel Bailach, secretari general de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, i Gonzalo Belenguer, director general de REDIT.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana