El Consell aprova un conveni entre Labora i les universitats de València, Alacant i Jaume I de Castelló per dissenyar Avalem Territori
D’aquesta manera, les universitats públiques valencianes continuaran desenvolupant, al costat de Labora, el disseny tècnic i científic del Programa Avalem Territori, un pla ideat per impulsar el desenvolupament territorial mitjançant el foment, la investigació i la innovació en les polítiques d’ocupació.
Per al desenvolupament d’aquestes accions el Consell destinarà 190.000 euros a la Universitat de València, 60.000 a la de Universitat d’Alacant i 50.000 a la Universitat Jaume I.
La col·laboració entre les universitats suposen la posada en marxa del disseny, desenvolupament tècnic i seguiment del “Laboratori Territorial d’Ocupació” dins del Pla Avalem Territori.
Avalem Territori
Avalem Territori és l’estratègia posada en marxa pel la Conselleria d’Economia Sostenible, a través d’Labora, per adaptar les polítiques d’ocupació del Consell a la realitat territorial i a les necessitats de cada localitat.
Aquest pla suposa una actuació inèdita i innovadora a la Comunitat, perquè permet obtenir informació sistematitzada i detallada de les característiques del mercat laboral de tots els municipis valencians.
El programa pretén redefinir les estratègies d’ocupació i desenvolupament local adaptant-les a les particularitats dels municipis a partir d’un diagnòstic en el qual participen l’administració, els agents socials i les universitats.
Avalem Territori s’ha construït sobre la base dels Acords per a l’Ocupació, una estructura de participació oberta i transversal que ha recuperat el Servei Valencià d’Ocupació i Formació. L’objectiu és aconseguir que el desenvolupament econòmic dels territoris de la Comunitat Valenciana siga més competitiu, intel·ligent, sostenible i integrador.
Gràcies a la metodologia de diagnòstic participatiu de Avalem Territori, que compta amb més de tres-cents indicadors, s’han pogut identificar variables clau com l’especialització productiva, les xarxes i dinàmiques funcionals, mancances formatives o nous nínxols d’ocupació en els municipis de les Comunitat Valenciana .