El Circuit Ricardo Tormo acull una prova del Duatló de la Lliga de Clubs Caixa Popular que obri el calendari d’activitats de la temporada
El traçat de Cheste serà l’escenari el diumenge 11 de gener del Duatló Circuit Ricardo Tormo, prova que donarà inici a la Lliga de Clubs Caixa Popular 2026 que organitza la Federació de Triatló de la Comunitat Valenciana.
La competició començarà amb un primer tram de carrera a peu de 5,4 quilòmetres que partix des de la línia d’eixida i discorre per la pista de Gran Premi i els vials de servici. L’àrea de transició estarà situada en el pit lane per a iniciar l’únic tram ciclista de 19,3 km (5 voltes a la pista). La carrera conclou amb un últim recorregut a peu de 2,7 quilòmetres.
Les instal·lacions del Circuit Ricardo Tormo acolliran una competició que es disputarà en format contrarellotge per equips, una modalitat que permet un desenrotllament ordenat de la prova i que s’adapta a les característiques del traçat, garantint les condicions necessàries de seguretat i organització. L’esdeveniment comptarà amb la participació de vora mil atletes, integrats en 169 equips formats entre quatre i sis esportistes.
La prova reunirà clubs de tota la Comunitat Valenciana en una jornada que reforça el paper del Circuit Ricardo Tormo com a espai polivalent per a la celebració de competicions esportives més enllà de l’àmbit del motor.
Estructura de la competició
La Lliga de Clubs Caixa Popular 2026 comença la temporada amb 27 equips en Primera Divisió, tant en categoria masculina com femenina, i 28 clubs en Segona Divisió. La Tercera Divisió, incorporada recentment a l’estructura de la lliga, estarà formada per 23 equips.
A més, la categoria Open comptarà amb la participació d’un total de 91 equips, compostos per segons equips de clubs, equips mixtos i esportistes no federats, de manera que s’amplia l’abast de la competició i s’afavorix la participació d’un major nombre d’esportistes.
Horaris
La jornada esportiva s’iniciarà a les 09:30 hores amb l’eixida dels equips de la categoria Open. A partir de les 12:00 hores competiran els equips de la Lliga de Clubs Caixa Popular, la prova la tancaran els clubs millor classificats de la temporada anterior. L’entrega de premis està prevista a les 14:45 hores.
Amb la celebració d’este duatló, el Circuit Ricardo Tormo inicia el seu calendari d’activitats esportives de 2026 i obri les portes per a la seua utilització com a infraestructura preparada per a albergar competicions de diferents disciplines esportives.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana