Política

Castelló obté la millor puntuació de grans ciutats de la Comunitat Valenciana en l’última convocatòria de fons Feder aconseguint 8,5 milions per a set projectes estratègics

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha mostrat hui la seua satisfacció “per la confirmació oficial que Castelló ha obtingut la millor puntuació en la convocatòria per a l’assignació de fons Feder per a Plans d’Actuació Integrats d’entitats locals (EDIL), en el període de programació 2021-2027”.

Així, l’alcaldessa ha subratllat que “el projecte de la ciutat de Castelló ha obtingut un total de 84 de valoració, sent la millor entre les grans ciutats de la Comunitat Valenciana, per damunt de València (74 punts), Alacant (70,75 punts) o Elx (66 punts). A més, la nostra ciutat s’ha situat en el Top 5 de municipis espanyols en aquesta convocatòria”.

“D’aquesta manera assegurem la concessió en la senda de finançament Feder assignada de 8,572.419 euros que representen el 60% de finançament per a una inversió pública total de 14.270.698 euros per a l’execució del nostre Pla d’Actuació Integrat, dissenyat íntegrament per aquest equip de govern i que contempla set projectes urbans de referència que contribuiran a continuar fent de Castelló una ciutat més moderna, més verda, inclusiva i saludable”, ha explicat Carrasco.

La primera edila ha recordat que “els projectes que es beneficiaran d’aquests fons que procedeixen de la Unió Europea són la rehabilitació integral del Mercat Central; el nou Censal Parc; el nou edifici de La Pèrgola; la construcció de corredors verds en diferents carrers comercials; el projecte de l’Illa Albinegra; renaturalització de places i glorietes i la nova eina municipal de recaptació”.

Líders en gestió de fons procedents de la UE
L’alcaldessa de la capital de la Plana ha volgut també ressaltar una vegada més “l’excel·lent treball que es realitza des de l’Oficina de Planificació i Projecció Econòmica (OPPEC) de l’Ajuntament de Castelló, la directora del qual és Carmen Vilanova. Gràcies a aquesta el seu bon fer i a la coordinació de tot el seu equip tècnic, Castelló s’ha convertit en referència nacional indiscutible i líder en la captació i gestió d’uns fons europeus. En tot just un any s’han aconseguit més de 10,6 milions d’euros de finançament FEDER que serveixen també per a continuar avançant en eixa Tercera Transformació de la nostra ciutat”.

Begoña Carrasco també ha recordat que “Castelló és una de les 9 ciutats a nivell nacional i l’única a la Comunitat Valenciana que ha aconseguit el finançament sol·licitat en les dues úniques convocatòries FEDER publicades fins ara dins del nou període de programació 2021-2027”.

L’alcaldessa de Castelló ha avançat també que “des de l’OPPEC fa ja temps que s’està treballant en l’execució de tots els projectes que compten amb finançament de fons europeus de manera que es complisquen totes els estàndards d’excel·lència exigits. Això permetrà poder optar amb les màximes garanties a l’ampliació de fons FEDER prevista en la convocatòria al març de 2027, i continuar fent realitat nous projectes per a millorar la qualitat de vida i el benestar dels veïns i veïnes de Castelló”.

Informació i Foto: Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint