Castelló ha celebrat hui la festivitat de Tots els Sants
Castelló ha celebrat hui la festivitat de Tots els Sants, jornada en la qual desenes de persones han acudit als dos cementeris de la ciutat per a honrar als seus difunts. Els actes oficials han començat a les 11.00 hores en el Cementeri de San José, on el bisbe de la Diòcesi Sogorb-Castelló, don Casimiro López Llorente, ha oficiat la missa de difunts.
En finalitzar la cerimònia religiosa, ha tingut lloc la tradicional ofrena floral en la creu central del campsant, en la qual ha participat una representació del govern municipal formada pel primer tinent d’alcalde, Sergio Toledo; el regidor de Cementeris i president de l’Empresa Mixta ‘Nou Cementeri’, Vicent Sales; el regidor de Comerç i Consum, Alberto Vidal; la tinenta d’alcalde del Grau, Ester Giner; i el regidor de Salut Pública, Luciano Ferrer.
Per part seua, Cristian Ramírez, regidor de Mobilitat, i Arantxa Miralles, regidor de Turisme, han assistit a la missa de difunts celebrada a les 13.00 hores en el Nou Cementeri, on també nombrosos veïns s’han acostat per a honrar la memòria dels seus familiars i afins.
Sergio Toledo ha comentat que “El Dia de Tots els Sants és una de les nostres tradicions més significatives, una jornada per al record, el respecte i l’homenatge als qui ja no estan amb nosaltres. Des de l’Ajuntament de Castelló volem acompanyar als nostres veïns en aquest dia tan especial”.
“Durant els últims mesos hem treballat intensament per a posar a punt els Cementeris Municipals, millorant la seua accessibilitat, neteja i manteniment, amb el propòsit que tots els ciutadans puguen visitar i honrar als seus sers estimats en les millors condicions possibles”, ha recordat.
Dispositiu especial de mobilitat i seguretat
Amb motiu de la festivitat, l’Ajuntament de Castelló ha posat en marxa un dispositiu especial de mobilitat i seguretat per a garantir l’ordre, la fluïdesa del trànsit i l’accés als cementeris.
El servei d’autobús urbà ha connectat durant tota la jornada el Parc Ribalta (La Farola) amb el Cementeri de San José i el Nou Cementeri, amb eixides cada hora des de les 10.00 fins a les 17.30 hores.
A més, s’han habilitat quatre zones d’aparcament pròximes al Cementeri de San José: una al costat de la Universitat Jaume I, dues en els vials pròxims al recinte i una quarta en Vivers Molina. També s’han reservat places específiques per a persones amb discapacitat en els accessos a tots dos cementeris, amb la finalitat de facilitar la mobilitat i l’accés de tots els ciutadans.
La Policia Local i els Agents de Mobilitat han regulat el trànsit i els accessos durant tota la jornada per a garantir la seguretat i el bon desenvolupament dels actes commemoratius d’aquesta festivitat tan arrelada a la ciutat.
Informació i Foto: Ajuntament de Castelló