Castelló es consolida com a capital nacional i punt de trobada de les administracions amb el III Congrés Nacional de Desenvolupament Local
El regidor d’Impuls Econòmic i Ús de l’Ajuntament de Castelló, Juan Carlos Redondo, ha presentat els detalls del III Congrés Nacional de Desenvolupament Local, una cita que convertirà a la ciutat en epicentre del debat, la innovació i la cooperació entre administracions públiques de tota Espanya entre el 24 i el 25 de març.
“Castelló es reafirma com a capital nacional del desenvolupament local i com a punt de trobada de les administracions locals, provincials, autonòmiques i estatals, consolidant-se com un referent en polítiques d’ocupació, innovació i cohesió social”, ha subratllat Redondo.
El congrés, que reunirà més de 200 participants de més de 160 administracions i entitats públiques de tot el país, situarà a Castelló en el mapa nacional com una ciutat líder en la generació de talent i en l’impuls d’estratègies compartides entre institucions. Durant dues jornades, experts, responsables públics i professionals treballaran entorn d’eixos clau com el relleu generacional, l’economia intergeneracional i la diversitat del talent.
En aquest sentit, Redondo ha incidit en què “Castelló no sols acull aquest congrés, sinó que lidera amb fets i resultats, formant part de les principals xarxes nacionals d’innovació en ocupació i territori, la qual cosa ens posiciona com a exemple a seguir per a altres ciutats”.
El regidor ha recordat que “Castelló és, al costat de Gijón, l’única ciutat espanyola que forma part simultàniament de les quatre xarxes nacionals referents en innovació en ocupació i territori com són: la Red RETOS, Red REDEL, Fòrum de Ciutats per l’Ocupació i Red Innpulso. Un assoliment que és possible gràcies a la gran faena que es desenvolupa desitge àrea d’Ocupació, que tinc l’honor de dirigir.
Programa previst
L’edil ha avançat també alguns dels principals actes previstos. Així, Redondo ha explicat que “ la inauguració oficial es realitzarà el dimarts 24 de març, en el Teatre del Raval, a partir de les 9:30 amb la presència de les autoritats, entre les quals es trobarà per descomptat l’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, seguida d’una conferència inaugural, de marcat sabor castellonenc, perquè comptarà amb Myriam Gimeno i Elena Llopis, Consellera Delegada i Consellera del Grup Nealis. Un grup referencia del món empresarial i laboral a la ciutat de Castelló i a nivell nacional a través de les seues diferents divisions.
Redondo ha continuat afegint que “tindrem també durant la primera jornada durant el matí, en aquest cas en l’edifici del Menador, diferents laboratoris participatius. Un serà el titulat “El relleu intergeneracional des del repte demogràfic i l’entorn rural”, un altre portarà el títol de “Economia Intergeneracional i experiències innovadores” i el tercer d’ells “Diversitat Intergeneracional des del punt de vista de les persones i del seu talent”.
El dimarts a la vesprada serà el torn per a la conferència “Competències clau per a la convivència, la col·laboració i la co-creació entre generacions”.
En la jornada del dimecres 26 de març al matí, de nou en el Teatre del Raval, s’abordaran les conclusions dels diferents labs i la seua posada en comú. I, després d’una pausa, serà el torn per a altres dues interessants conferències com són les que portaran el títol de “Les tendències de futur del pacte intergeneracional” i “Bones pràctiques de projectes innovadors des de les perspectiva local”. Abans de la finalització d’aquest Congrés tindrà lloc una taula redona amb el títol “La mirada en el futur del pacte intergeneracional”.
Castelló, referent en formació i ocupació
Redondo ha posat en valor els recursos i programes que han situat a Castelló com a referent nacional en polítiques actives d’ocupació, gràcies a l’impuls del govern municipal que lidera la nostra alcaldessa, Begoña Carrasco. Entre ells, ha destacat el Centre Municipal de Formació “Tetuan XIV”, així com iniciatives innovadores com els cursos de Formació a la Carta.
“Comptem amb eines i programes que són model a nivell nacional, gràcies a una aposta decidida per la formació adaptada a les necessitats del teixit empresarial i per una sòlida col·laboració públic-privada que genera oportunitats reals d’ocupació”, ha afirmat.
Reconeixement al treball de l’àrea d’Ocupació
El regidor ha volgut finalitzar la seua intervenció agraint el treball realitzat per l’equip de l’àrea d’Ús de l’Ajuntament de Castelló en l’organització del congrés.
“Aquest esdeveniment és possible gràcies a l’esforç, la dedicació i la professionalitat de moltes persones que treballen dia a dia per a situar a Castelló en el lloc que mereix. La seua implicació ha sigut clau per a fer realitat un congrés d’aquesta magnitud”, ha destacat.
Finalment, Redondo ha reiterat que aquesta trobada “no sols tindrà impacte durant la seua celebració, sinó que servirà com a base per a futures polítiques públiques a través de l’elaboració d’una “Guia Inspiradora de Propostes per a l’Àmbit Local”, que marcarà el camí del desenvolupament local a Espanya.
“Castelló serà durant aquests dies el lloc on es comparteixen idees, es construeixen solucions i s’impulsa el futur de les nostres ciutats”, ha conclòs.
Impacte turístic i dinamització econòmica
El regidor ha volgut destacar també la rellevància del congrés des del punt de vista turístic i econòmic. “El turisme de congressos és un dels segments amb major creixement a Castelló, i esdeveniments com aquest generen un impacte directe en hotels, restauració i comerç local”, ha assenyalat.
La programació inclou, a més de les sessions de treball, activitats paral·leles com a visites guiades per la ciutat, reforçant la projecció de Castelló com a destí atractiu i competitiu. “Aquest tipus de cites contribueixen a dinamitzar l’economia local i a reforçar la nostra imatge com a ciutat oberta, moderna i preparada per a acollir grans esdeveniments”, ha afegit.
Finalment, el regidor ha mostrat el seu desig que “les experiències i aprenentatges que sorgisquen d’aquest congrés permeten també ser aplicades per a millorar el benestar i qualitat de vida de tots els veïns i veïnes de Castelló”.
Informació i Foto: Ajuntament de Castelló