Bastidas insta el govern de Sánchez a dur a terme les actuacions necessàries per aconseguir la igualtat efectiva entre homes i dones
La portaveu de Política Social del GPP, Elena Bastidas, ha instat el Govern de Sánchez a dur a terme les actuacions necessàries per aconseguir la igualtat efectiva entre homes i dones, així com la protecció de les dones davant de qualsevol tipus de violència i abús.
El GPP ha presentat una iniciativa legislativa en què reitera el compromís d’acabar amb la desigualtat entre homes i dones, així com el rebuig cap a totes les manifestacions de violència exercides sobre les dones, i la determinació de continuar treballant per la igualtat real a tots els àmbits de la vida, remenant els obstacles que en dificulten la consecució, per poder avançar en la consecució d’una societat lliure de violència.
“Cada 8 de març se celebra el Dia Internacional de la Dona, i és un dia en què seguim reivindicant el compromís inexcusable amb la igualtat per a la consecució d’una societat més justa i igualitària, on homes i dones tinguin els mateixos drets i llibertats , i posem el focus en les desigualtats que encara persisteixen i en la necessitat d’intensificar els esforços per acabar amb la xacra de la violència de gènere”, ha assegurat.
Bastidas ha assegurat que “els grans èxits fins ara en matèria d’igualtat s’han aconseguit amb acords pràcticament unànimes, amb consensos socials i col·lectius, amb homes i dones, sense excloure ni enfrontar” i ha criticat que “cap govern nacional havia retrocedit a la protecció de les dones com ho ha fet el de Pedro Sánchez amb la llei del sol sí que és sí”.
La diputada popular ha afirmat que “l’actual Consell compleix el compromís de situar la lluita per la igualtat i contra la violència de gènere en un lloc prioritari en la seva acció i agenda política, i n’és una prova l’augment del pressupost dedicat a aquestes polítiques ”.
“En aquests darrers mesos l’executiu valencià, ha aprovat el pressupost més social de la història, amb més recursos que mai a Igualtat. Si bé en matèria de feina i de bretxa salarial hem de continuar redoblant esforços, les dades demostren que anem en bona direcció”.
Finalment, ha expressat “la necessitat de seguir treballant pel compliment de les mesures acordades al Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere, establint un marc ampliat i permanent per al desenvolupament de polítiques públiques que l’enforteixin i garantir-ne la continuïtat amb una finançament pluriennal a les comunitats autònomes i un reforç en les mesures de coordinació institucional”.
Informació i Foto: PP Comunitat Valenciana